۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۵۰
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85559490
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۵۰۰ موکب در ایلام خدمات رسانی به زوار اربعین را برعهده دارند

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ موکب در این استان خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی را برعهده دارند، گفت: ۳۵۰ موکب از این تعداد، شناسنامه و کد شناسه دارند که البته همه موکب‌های استان خادم زوار اربعین هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "حسن بهرام‌نیا" روز دوشنبه در همایش بزرگ موکبداران، خادمان و جهادگران اربعین حسینی استان ایلام، با بیان اینکه ۱۲ شهرستان استان در امر خدمت رسانی به زائران حسینی مشارکت دارند، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰ درصد زائران اربعین از مهران تردد کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم استان ایلام پرچم خدمت رسانی به زائران اربعین و عتبات عالیات را برافراشته‌اند، افزود: مردم این استان هم در ایام اربعین و هم در عرصه‌های مختلف آزمون خود را پس داده و به بلوغ و پختگی سیاسی و معنوی رسیده‌اند؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایلام یک دژ مستحکم در زمان دفاع مقدس‌ بوده است.

بهرام نیا با بیان اینکه مردم ایلام همواره جزو اولین‌ها برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی بوده‌اند، گفت: اربعین امسال نیز هر چند جای خالی رئییس جمهور شهید، عیان و آشکار است اما با همت مسئولان کنونی و دولت چهاردهم بهترین اربعین برای خدمت رسانی به زوار رقم زده می‌شود.

وی تصریح کرد: کمیته‌های ۱۹ گانه ستاد اربعین استان ایلام هماهنگ با ستاد مرکزی اربعین برای خدمت رسانی به زائران، تشکیل شده‌اند تا بهترین خدمات به زوار مراجعه کننده به مرز مهران ارائه شود.

استاندار ایلام به حضور امروز وزیر کشور در استان اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های اربعین در مهران در این سفر مورد بررسی وزیر کشور قرار گرفت و چندین طرح مربوط به دولت سیزدهم نیز در شهرهای ایلام، ایوان و مهران افتتاح شد.

بیش از ۵۰۰ موکب در ایلام خدمات رسانی به زوار اربعین را برعهده دارند

به گفته بهرام‌نیا طی روزهای اخیر، پنج هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال طرح تکمیل شده مربوط به دولت سیزدهم افتتاح شد و برخی دیگر از طرح‌ها نیز در هفته دولت یا دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه طرح بزرگ تونل کبیرکوه تا هفته دولت افتتاح می‌شود، گفت: برای این طرح کلان ملی تاکنون ۲۳ هزار میلیارد ریال هزینه شده است و این میزان تا زمان بهره برداری این اعتبار به ۲۹ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

استاندار ایلام تصریح کرد: بیمارستان و تصفیه خانه ملکشاهی، کاغد سنگی چرداول، فولاد زاگرس گستر ایوان برای هفته دولت آماده افتتاح است و فاز نخست سامانه گرمسیری با ۱۳۰هزار میلیارد ریال هزینه که ۷۰ هزار میلیارد ریال آن مربوط به دولت سیزدهم بود، در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: با افتتاح و بهره برداری از این طرح، پنج هزار هکتار از اراضی پایین دست شهرستان مهران از نعمت آبیاری بهره مند شده است و باقیمانده این طرح بزرگ نیز تا دهه فجر سال جاری تکمیل می‌شود.

بیش از ۵۰۰ موکب در ایلام خدمات رسانی به زوار اربعین را برعهده دارند

به گزارش ایرنا، وزیر کشور برای افتتاح چند طرح عمرانی از جمله استخر شنا، درمانگاه تامین اجتماعی شهر مهران، تصفیه خانه آب آشامیدنی شهر ایوان و بازدید از پایانه مرزی مهران به استان ایلام سفر کرده است.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی ترد زائران اربعین حسینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha