۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۳۱
کد خبر: 85559520
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فعالیت دادگاه صلح در ۱۱ حوزه قضایی آذربایجان غربی آغاز شد

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با حضور در دادگاه بخش نازلو شروع به کار دادگاه صلح را در ۱۱ حوزه قضایی استان را اعلام و اجرایی کرد.

به گزارش ایرنا، ناصر عتباتی عصر دوشنبه با حضور در دادگاه بخش نازلو با تاکید بر تبیین موارد لازم برای روسای حوزه‌های قضایی اظهار کرد: با توجه به تصویب قانون شوراهای حل اختلاف و ابلاغ آن به مجموعه قضایی در سطح کشور و لازم الاجرا شدن آن اکنون این قانون وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شده و مقدمات اجرایی آن در ماه‌های گذشته تدارک دیده شده است.

وی افزود: امروز با تلاش همه همکاران در این آیین، دادگاه صلح در ۱۱ حوزه قضایی بخش و شهرستان به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کند.

عتباتی گفت: برابر برنامه ریزی‌ انجام شده، دادگاه صلح در سایر حوزه‌های قضایی به غیر از مرکز استان تا ۱۵ مهر ماه و در مرکز استان تا ۱۵ آبان ماه تشکیل خواهد شد.

فعالیت دادگاه صلح در ۱۱ حوزه قضایی آذربایجان غربی آغاز شد

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه تغییر در هر شرایطی زمان بر است و برای تسهیل در اجرای این قانون باید مشکلات پیش رو مرتفع شوند، گفت: با پای کار بودن مدیران قضایی و ارتباط با معاونین ناظر، اوضاع مدیریت و با انعکاس مشکلات برای رفع آنها در استان و در صورت نیاز با کمک از کمیته‌های مشورتی که برای پاسخ به سوالات و ابهامات در قوه قضائیه پیش بینی شده، تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: بارزترین ویژگی قانون جدید این است که وظیفه شورای حل اختلاف فقط صلح، سازش و تلاش برای حل اختلاف است و صلاحیت رسیدگی و صدور رای نخواهد داشت و در معیت واحدهای قضایی چه محاکم و چه دادگاه‌های صلح وظیفه ذاتی خود که تلاش برای صلح و سازش است را در دستور کار خواهد داشت.

عتباتی با بیان اینکه پرونده‌ها برای رسیدگی و صدور حکم به واحدهای قضایی با لحاظ صلاحیت‌ها ارجاع خواهند شد، اظهارکرد: به طور قطع تشکیل دادگاه‌های صلح ۲ نتیجه خیلی خوب خواهد داشت، یکی اینکه شورای حل اختلاف برای صلح و سازش ممهز و متمرکز خواهند شد دیگر اینکه رسیدگی‌ها به تمامی پرونده‌ها با هر میزان خواسته و هر نوع جرم و اتهام در صلاحیت مراجع قضایی خواهد بود که این کار به طور قطع رضایتمندی مردم و کیفیت کار را به دنبال خواهد داشت.

فعالیت دادگاه صلح در ۱۱ حوزه قضایی آذربایجان غربی آغاز شد

عتباتی گفت: تلاش بر این است که استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه صلح و سازش و در حوزه رسیدگی‌ها در خدمت مردم استان باشد از این رو از همکاران انتظار می‌رود این تغییر ساختار و صلاحیت‌ها موجب تعلل در رسیدگی‌ها و روی زمین ماندن کار مراجعین نشود.

وی افزود: به طور قطع این چنین نخواهد شد چراکه همه هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم انجام شده است و حتی این آمادگی وجود دارد در صورت نیاز بعدازظهرها واحدهای قضایی را برای رسیدگی ممهز کنیم.

به گزارش ایرنا، با افتتاح دادگاه های صلح در ۱۱ حوزه قضایی آذربایجان غربی، این دادگاه ها به صورت رسمی کار خود را آغاز کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha