نخستین یادواره ۷۴ شهید در غربت یزد برگزار می‌شود+فیلم

یزد- ایرنا- دبیر یادواره شهدای غربت یزد گفت: یادواره ۷۴ شهید در غربت استان برای نخستین بار همزمان با نماز مغرب و عشا در ۲۰ مردادماه جاری در محل پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، " حسین حیدری " روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران استان یزد افزود: دبیرخانه یادواره شامل پنج کمیته با مسوولیت آزادگان استان تشکیل شده و تاکنون ۱۰۰ جلسه در رابطه با برگزاری این یادواره برگزار شده است.

وی از همکاری استاندار یزد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و مسئولان سایر دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری یادواره قدردانی کرد و ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت از اهداف برگزاری این یادواره است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران یزد نیز در این نشست گفت: برگزاری این یادواره‌ها برای شهدای انقلاب اسلامی و تبیین فداکاری‌ها و ایثارگری‌های آنان جامعه را به هدف اصلی سوق خواهد داد از این رو این یادواره‌ها باید گسترش یابند.

حجت‌الاسلام " عباس زارع " به شناسایی ۷۴ شهید غریب در اسارت در استان یزد اشاره کرد و افزود: تعدادی از این شهدا در دوران دفاع مقدس به اسارت درآمدند که برخی از آنها به دلیل شکنجه‌های دوران اسارت به شهادت رسیدند و برخی نیز پس از اسارت و تحمل سال‌ها رنج و درد شهید شدند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری این یادواره بیان کرد: تمام عوامل برگزاری این یادواره جزو آزادگان قهرمان هستند و بنیاد شهید و امورایثارگران تنها برای برگزاری مراسم وظایف خود را مخلصانه انجام می‌دهد.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha