آموزش و پرورش حامی سوادآموزان متقاضی استخدام است

مراغه- ایرنا- معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش در بدو ورود به مراغه عصر دوشنبه بر سر مزار شهید خدمت «مالک رحمتی» حضور یافت و در پاسخ به تعدادی از سوادآموزان نهضتی که استخدام خودشان را بر سر مزار شهدا از وی مطالبه کردند، گفت: حتما حامی شما هستیم و طبق قانون عمل می‌کنیم.

به گزارش ایرنا «قاسم احمدی لاشکی» با آرامش از این خواهران سوادآموز خواست تا ۲ نفرشان به نمایندگی، مطالبه جمع را مطرح کنند و پس از شنیدن سخنان آنان، اینگونه ادامه داد: مطالبه خود را به مصداق آیه ۱۶۹ سوره مبارکه آل‌عمران مبنی بر «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» در جای خوبی مطرح کردید.

وی با بیان اینکه بدون‌شک شهدا و شهید «مالک رحمتی» ناظر بر آنان هستند، اضافه کرد: مبنای کار قانون است و سوادآموزان قبل از سال ۱۳۹۲ به استناد استفساریه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، اجازه آزمون مجدد دریافت کردند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: دوستان شما در دوره کرونا هم به استناد قانون آزمون دادند و در آن آزمون هم ۱۷ هزار و ۱۱۶ نفر پذیرفته شدند.

وی افزود: دوباره آنانی که امتحان نداده بودند، در مرداد سال ۱۴۰۰ با مصوبه جدید مجلس فرصت آزمون پیدا کردند و البته در آن مرحله ۲ گروه معلمان قرآنی و طرح امین هم به سوادآموزان نهضتی اضافه شدند.

«احمدی لاشکی» اظهار کرد: ۹ هزار و ۹۹۰ نفر هم در آن مرحله آزمون دادند و هفت هزار و ۶۰۰ نفرشان پذیرش شدند؛ مابقی هم در ماده ۲۸ آزمون دادند یا رها کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳۰ هزار نفر از سوادآموزان نهضتی پذیرش شدند، افزود: این تعداد بر اساس الحاق تبصره ۱۰ تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس شامل پیش‌دبستانی‌ها، خرید خدمات آموزشی‌ها و حق‌التدریس‌ها و سوادآموزان استخدام شدند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در مورد سوادآموزان نهضتی هم قانونگذار ۲ واژه تجمعی و مستمر را اضافه کرده بود که بر اساس آن فرد به فرد را نمی‌پذیرفتند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش مطیع قانون است، تصریح کرد: بند «خ» که اکنون از آن صحبت می‌شود هم نگفته است که «استخدام» بلکه بیان می‌کند «در صورت نیاز» و ما هم به مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی می‌گوییم که اعلام نیاز کند و به جای نیروهای بازنشسته، به خاطر زحمات سوادآموزان از آنان استفاده کند.

احمدی لاشکی با بیان اینکه قانونگذار حکیم است و به واژه‌ها دانایی دارد، افزود: قانون مجاز بودن را مطرح و آن را تکلیف نکرده است.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش نیروهای خرید خدمات، سوادآموز و غیره را تفکیک نمی‌کند و به شماها هم کمک خواهد کرد؛ مجلس هم در برنامه هفتم پیشرفت به صورت شفاف اعلام کرده است که به ازای هر سال خدمت یک دهم ضریب به شماها اضافه شود.

سن استخدام برای من مهم است

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سن برای وی مهم است، گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری شفاف اعلام می‌کند که سن استخدام ۴۰ سال است و قانون تعالی خانواده و جوانی جمعیت هم به ازای تاهل یک سال و به ازای هر فرزند یک سال در نظر می‌گیرد.

«احمدی لاشکی» افزود: در قانون قبلی ایراد بزرگ این بود که سن دیده نشد و این سئوال را مطرح کرد که آیا یک معلم در سال‌های پایانی خدمت و در ۸۰ سالگی می‌تواند با یک هشت ساله ارتباط بگیرد و معلمی کند یا نه؟

وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش حتما حامی شما است اما راجع به سن زیاد اهل دفاع نیستم و در بقیه موارد از شماها دفاع خواهم کرد.

شهید رحمتی به معنای واقعی معلم بود

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش پس از حضور بر سر مزار شهید مالک رحمتی گفت: ایشان طی دوره‌ای که در سازمان خصوصی‌سازی حضور داشت، همواره از آموزش و پرورش که ۱۰۲ هزار ملک در سطح کشور دارد، حمایت کرد.

«احمدی لاشکی» افزود: وقتی قرار شد شهید مالک رحمتی سازمان خصوصی‌سازی را ترک کند، یکی از ناراحت‌ترین دستگاه‌ها وزارت آموزش و پرورش بود.

وی همچنین از شهدای خدمت، ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و چهار هزار و ۹۵۰ شهید معلم کشور هم یاد کرد و افزود: در مزار شهید رحمتی حاضر شدم تا نسبت به خدمات ایشان ادای دین کنم.

دیدار با خانواده شهید رحمتی

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش همچنین در ادامه سفرش به مراغه به دیدار خانواده شهید مالک رحمتی رفت و از پدر و مادر این شهید نیز دلجویی کرد.


به گزارش ایرنا معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از هنرستان کشاورزی مراغه نیز بازدید و به برخی از مشکلات این هنرستان رسیدگی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha