فیاض زاهد: آموزش در رسانه را باید جدی گرفت

تهران - ایرنا - استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه تخصص در رسانه مساله مهمی است و باید آموزش‌ها را جدی بگیریم، گفت: مهمترین سوال در رسانه آن نیست که چه می‌کنید آن است که چه می‌شنوید. خیلی باید دقت کرد که این کار را به چه شکلی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، فیاض زاهد دوشنبه شب ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ در سومین پنل «رسانه و بحران‌های بین‌المللی» پنجمین گردهمایی کانون حرفه‌ای رسانه با عنوان «رسانه، تعامل و توسعه» اظهار داشت: مهمترین سوال در رسانه آن نیست که چه می‌کنید آن است که چه می‌شنوید. خیلی باید دقت کرد که این کار را به چه شکلی انجام دهیم.

وی با اشاره به نمونه‌ای در این زمینه افزود: تحلیل من این بود که آمریکا به عراق حمله می‌کند. در حالی که می‌گفتند چنین اتفاقی نمی‌افتد. پرسیدند از کجا؟ گفتم از تحلیل واژگان کاخ سفید.

زاهد گفت: آمریکایی‌ها تحلیل دقیقی داشتند و می‌دانستند روسیه در ایران نمی‌تواند به قدرت برسد. رسانه‌های جهان این تحلیل را به خوبی انجام می‌دهند در حالی که در داخل ما این تحلیل‌ها را خیلی عقب‌مانده انجام می‌دهیم.

وی افزود: در هیچ جای دنیا رسانه در تبعید جزو در جایی مانند کوبا نداریم. ما نسخه منحصر به فرد هستیم که رسانه در داخل نشسته ولی از خارج از کشور بحران‌سازی علیه کشور می‌شود.

این استاد دانشگاه گفت: رسانه مفهوم بسیار پیچیده و تخصصی است. در رسانه ملی با حجم زیاد نیروی انسانی اما متخصص روبه رو هستیم.

زاهد اظهار داشت: مساله تخصص در رسانه مساله مهمی است و باید آموزش‌ها را جدی بگیریم.

وی تصریح کرد: کشور در بحرانی هستیم و باید روی این پدیده کار کنیم و دامنه آن را وسیع‌تر کنیم. اگر حتی بچه حزب‌اللهی‌ها می‌خواهند این کار را کنند با تخصص این کار را کنند.

زاهد با اشاره به حادثه هواپیمای اوکراینی گفت: گاهی نباید از راست‌گویی بترسیم. با مردم راست‌گو باشیم. اگر با مردم راست‌گو باشیم در بدترین و سخت‌ترین بحران‌ها پشت نظام و حاکمیت هستند همانطور که در سال‌های جنگ این را نشان دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha