۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۲:۰۷
کد خبرنگار: 5616
کد خبر: 85559603
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهریار: خبرنگاران مطالبات مردم را از مسئولان پیگیری کنند

شهریار - ایرنا - امام جمعه شهرستان شهریار در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه این شهرستان گفت: خبرنگاران می توانند چشم بصیرت افزا برای عموم مردم باشند و این مهم با نقد منصفانه و انتقال درست حقایق محقق شده و همچنین اصحاب رسانه پیگیر مطالبات مردمی از مسئولان باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی نوری در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به آیات سوره حجرات اظهار داشت: انسانها در هر شرایطی نیازمند ارتباط هستند اما مهمترین پل ارتباطی می تواند قانون باشد در این راستا خصوصیات خبر در این سوره کاملا توسط قرآن بیان شده که توجه به اخلاق خبرنگاری، اهمیت تفحص و تحقیق، عدم تجسس در حریم خصوصی دیگران بخشی از آن است.

امام جمعه شهریار: خبرنگاران مطالبات مردم را از مسئولان پیگیری کنند

وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران طبق این آیات باید واقع گرایی ، حقیقت گویی، توجه به مستند و مفید بودن اخبار ، عدم انتشار خبر دروغ و حرکت در مسیر اخبار هشدار دهنده ، استفاده از الفاظ محترمانه، رعایت عفت، عدم تمسخر و تحقیر دیگران و انصاف در خبر را برای منافع عمومی حفظ نمایند.

وی ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران در شهرستان در پایان افزود: کار اصحاب رسانه تلاشی است خستگی ناپذیر و قابل تقدیر تا در جهت پیشرفت و توسعه شهر و منطقه گامهای اساسی بپیمایند.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی: خبرنگاران برای اصلاح یا تغییر قانون اثرگذارند

امام جمعه شهریار: خبرنگاران مطالبات مردم را از مسئولان پیگیری کنند

حسین حق وردی نماینده مردم شهرستان های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: خبرنگاران نقش موثری در اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و آگهی بخشی مردم دارند و در مسایل مختلف بویژه انتخابات، تلخی و شیرینی های کشور همواره با تلاش و همت همراه و هماهنگ بوده اند که لازم می دانم از تلاش ها و حضورتان کمال تقدیر را داشته باشم.

وی افزود: خروجی کار مجلس در نطق نیست، آنچه که خروجی را بیان می کند مصوبات است که پس از طرح یا ارسال لایحه در صحن علنی و رای گیری محقق می شود و سپس تبدیل به قانون و در نتیجه اثر گذار خواهد بود.

امام جمعه شهریار: خبرنگاران مطالبات مردم را از مسئولان پیگیری کنند

نماینده مردم شهرستانهای غرب استان تهران با اشاره به اینکه حتی یکبار مسئله ای برای اصلاح یا تغییر قانون از سوی خبرنگاران ارائه نشده افزود: بارها بیان کرده ام که اگر قانونی نیاز به اصلاحیه و تغییر دارد ابتدا باید عنوان شود تا با کمک ابزارهای نظارتی در راستای مرتفع نمودن آن مجلس گام بردارد که یکی از آنها تذکر کتبی و شفاهی که هیچ محدودیتی نداریم و اگر ایرادی می بینید بیان و منتقل کنید تا مبادا حق مردم پایمال شود.

وی با اشاره به قانون ٢٣۴ یادآور شد: ماده ای در آیین نامه مجلس به عنوان ٢٣۴ داریم که اگر احساس شود قانون اجرا نشده یا قانون ناقص اجرا شده با استفاده از این ماده تقاضای اعمال تغییر در مصوبه و قانون مذکور می شود و اگر درصحن رای بیاورد بدون نوبت باید بررسی شود لذا خبرنگاران می توانند در این خصوص بسیار اثرگذار باشند.

فرماندار شهرستان شهریار: نقد پایه اصولی در روند پیشرفت و اصلاح جامعه است

امام جمعه شهریار: خبرنگاران مطالبات مردم را از مسئولان پیگیری کنند

علیرضا فاتحی نژاد در حاشیه این نشست صمیمی با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: نقد پایه اصولی در روند پیشرفت و اصلاح جامعه است لذا خبرنگاران می توانند اخبار خود را به صورت آزادانه، بی طرفانه و منصفانه برای پیشرفت تعالی منطقه و تصمیم گیری درست منتشر کنند تا مخاطب آنها درست در خصوص آنها تصمیم گیری نماید.

فرماندار فرمانداری ویژه شهرستان شهریار ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران برای مشارکت مردم در انتخابات یادآور شد: شما روایتگر و پیام رسان دغدغه های مردم هستید و به تناسب فعالیت خطیر و پر استرس دارید پیش بینی ها لازم برای رفاه شما انجام نگرفته که باید کشور در این خصوص تصمیم گیری کند.

امام جمعه شهریار: خبرنگاران مطالبات مردم را از مسئولان پیگیری کنند

وی در ادامه افزود: در شهرستان شهریار و در منطقه غرب شهیدی را داریم که در دفاع مقدس جانشان را فدا کردند و در این عرصه فعالیت می کرد لازم دانستیم از قدم پر خیر و برکت همسر ایشان سرکار خانم عیسایی بعنوان خانواده شهید علی اکبر طحانی که در منطقه غرب استان تهران و روزنامه کیهان قلم می زدند بهره مند شویم تا جلسه رنگ و بوی متفاوتی به خود بگیرد.

وی افزود: خبرنگاران در انقلاب هم نقش موثری داشته اند و دوشادوش مردم حرکت کردند همچنین در ۸سال جنگ تحمیلی نقش انکار ناپذیر خبرنگاران را شاهد بودیم و برگ زرینی در کارنامه خبری دفاع مقدس ما برجای گذاشتند و در راستای خبر رسانی ٢۴۴شهید، ۵٠ جانباز و ١٢آزاده سرافراز از اصحاب رسانه داشتیم که روایت های مختلفی از آنها داشتیم بطور مثال شهید باقری نابغه متفکر اطلاعات جنگ تحمیلی بودند و قبل از آن خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی بوده اند اما با درایت و علم خبری ادبیات جدیدی در حوزه اطلاعات ایجاد نمودند و به روان پاک شهدا درود می فرستیم که این عزیزان در جنگ سخت و جبهه نرم روایتگری می کردند.

امام جمعه شهریار: خبرنگاران مطالبات مردم را از مسئولان پیگیری کنند

وی با اشاره به شهادت دکتر اسماعیل هنیه افزود: متاسفانه پس از تحلیف رئیس جمهور منتخب مردم شاهد شهادت یک مجاهد نستوه و سنبل مبارزه با رژیم صهیونیستی بودیم و چقدر با صلابت و با سعادت دختر ایشان پس از حاشیه سازی ها ایران را تکیه گاه و پایتخت جهان اسلام معرفی کرد اما این ترور قطعا یک قدم سرعت زوال و نابودی رژیم کودک کش صهیونیست را افزایش می دهد و البته در وقت مقرر جواب آنها را خواهیم داد و انشالله سربازان جبهه مقاومت پاسخ کوبنده ای به هتک حرمت خواهند داد کماآنکه خوانخواهی میهمان عزیز ما در خواب را از جسم آنها ربوده است.

وی در پایان افزود: در این فضا خبرنگاران می توانند با مجاهدت موضوع اتحاد و انسجام ملی را اشاعه دهند که یکی از رسالتهای اصلی شما اصحاب رسانه است چرا که برخی از خناس ها به دنبال حرفهایی باشند که مسایلی دیگر را مطرح کنند.

امام جمعه شهریار: خبرنگاران مطالبات مردم را از مسئولان پیگیری کنند

به گزارش ایرنا، آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان شهریار با حضور علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهرستان شهریار، حجت الاسلام حسین حسینی نوری امام جمعه شهرستان شهریار، حسین حق وردی نماینده مردم شریف شهرستان های شهریار ملارد و قدس، اصحاب رسانه، خبرنگاران و فعالین رسانه و ارتباطات و فضای مجازی در محل سالن اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان شهریار برگزار گردید.

در این مراسم از همسر شهید علی اکبر طحانی به عنوان خبرنگار شهید شهریاری به مناسبت روز خبرنگار نیز تجلیل شد.

شهید علی اکبر طحانی معلم و خبرنگاران افتخاری روزنامه کیهان بود که در سال ۱۳۶۷ به فیض شهادت نائل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha