رکورد گرما در هفت شهر استان یزد شکسته شد؛ بافق باز هم رکوردار کشور

یزد- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: رکورد گرما در هفت شهر این استان از زمان تاسیس ایستگاه هواشناسی تاکنون شکسته شد.

"محمد رضا شیرغلامی" روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سابقه ایستگاه‌های هواشناسی در استان از ۲۰ تا ۷۰ سال است که با سابقه ترین آنها در شهر یزد مستقر است .

وی شهرهایی که رکورد گرمای خود را شکستند شامل ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، مهریز، مروست و یزد اعلام کرد و گفت: بافق دیروز دوشنبه برای سومین روز پیاپی رکورد گرمترین شهر کشور را با دمای ۴۸.۹ شکست و شهر یزد نیز بعد از اهواز و قم با دمای ۴۳.۵ گرمترین مرکز استان های کشور بود.

وی تصریح کرد: بیشترین دمای هوا پیش از این در ابرکوه ۴۳.۵ بوده که امسال ۴۳.۹ رسید، همچنین پیش از این بیشترین ثبت دما در اردکان ۴۷.۲ بوده که امسال به ۴۷.۴ رسید.

وی ادامه داد: دمای هوا در اشکدر از ۴۶.۵ به ۴۶.۹، در بافق از ۴۸.۴ به ۴۹.۳، در مروست از ۴۴ به ۴۴.۱، در مهریز از ۴۳.۵ به ۴۴.۱ و در یزد از ۴۵.۶ به ۴۶.۱ رسیده و رکورد گرمای خود را شکستند.

گرمای هوا در استان یزد در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده و امروز ساعات کار اداری از ۶ تا ۱۰ صبح تعیین شده است؛ همچنین بنا بر اعلام استانداری یزد پیشنهاد تعطیلی فردا چهارشنبه بعلت شدت گرمای هوا به تهران پیشنهاد شده است و منتظر پاسخ هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha