کابینه، گفتمان رییس جمهور را محقق می‌کند+ فیلم

تبریز- ایرنا- معاون امور استان‌های ستاد مردمی کشور مسعود پزشکیان با بیان اینکه کابینه دولت چهاردهم نباید سیاسی باشد، گفت: کابینه کاری می تواند گفتمان رییس جمهور و رضایتمندی مردم را محقق کند.

«فریدون بابایی اقدم» روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی و گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از اختیارات و وظایف رییس جمهور سیاسی است، افزود: در کابینه کاری حتی می توان از افراد شناخته نشده نیز برای پاسخگویی به مطالبات، نیازها و خواسته های مردم استفاده کرد.

وی اظهار کرد: اعضای کابینه اگر در جهت گفتمان رییس جمهور در خصوص رفع تبعیض ها و بی عدالتی ها و خدمت به مردم به ویژه ساکنان مناطق محروم کشور و بر اساس خط قرمزهای ترسیمی پزشکیان حرکت کنند، انتظارات مردم از کابینه محقق می شود.

معاون امور استان‌های ستاد مردمی مسعود پزشکیان گفت: در شرایط موجود استان های مرزی، جنوبی و غربی کشور و مناطق ترک نشین و کردنشین در مقایسه با استان های مرکزی به شکل بارزی با محرومیت مواجه هستند و کابینه کاری دولت چهاردهم باید برای محرومیت زدایی از این استان ها و رفع نابرابری های موجود تلاش کند و در این راستا قدم های مثبتی بردارد.

در شرایط موجود استان ها مرزی، جنوبی و غربی کشور و مناطق ترک نشین و کردنشین در مقایسه با استان های مرکزی به شکل بارزی با محرومیت مواجه هستند و کابینه کاری دولت چهاردهم باید برای محرومیت زدایی از این استان ها و رفع نابرابری های موجود تلاش کند و در این راستا قدم های مثبتی بردارد.

بابایی اقدم، با اشاره به نقش خطیر رهبر معظم انقلاب در طول انتخابات و بعد از انتخاب پزشکیان به عنوان رییس جمهور، ادامه داد: نقش رهبری در جای جای فرایند انتخابات به ویژه در بعد از انتخابات و حمایت حداکثری از رییس جمهور منتخب مردم، فصل الخطابی برای همه دعواهای سیاسی شد.

وی گفت: امیدوارم با عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب از سوی مردم، گروه ها و جناح های سیاسی شاهد انسجام و وحدت ملی در دوره چهاردهم ریاست جمهوری در کشور باشیم.

مردم به رییس جمهور اعتماد کنند و سعه صدر داشته باشند

معاون امور استان‌های ستاد مردمی مسعود پزشکیان با بیان اینکه مجموعه ای از عوامل برای معرفی فرد نهایی برای مسوولیت های مختلف دخالت دارد، گفت: با توجه به دیدگاه و استراتژی پزشکیان و نظر وی برای تشکیل دولت وفاق ملی، در این دولت تمامی فعالان و گروه های سیاسی جامعه از جمله مستقلان، اصولگرایان و اصلاح طلبان باید سهم و نقش داشته باشند.

بابایی اقدم، با بیان اینکه حضور افرادی از همه گروه ها و طیف ها در دولت وفاق ملی موجب افزایش کارایی دولت چهادهم می شود، ادامه داد: در کابینه دولت چهاردهم نباید از چهره های افراطی استفاده شود چراکه چنین افرادی می توانند در کارایی دولت نقش منفی ایفا کنند و عکس العمل افکار عمومی را به همراه داشته باشند.

وی اظهار کرد: مردم در خصوص انتخاب های پزشکیان برای کابینه و کارایی دولت چهاردهم عجله نکنند، سعه صدر داشته باشند و به رییس جمهور اعتماد کنند.

معاون امور استان‌های ستاد مردمی مسعود پزشکیان گفت: با توجه به حمایت رهبر معظم انقلاب از رییس جمهور منتخب مردم، پیش بینی می شود کابینه کاری و منتخب پزشکیان در مجلس شورای اسلامی رای اعتماد نمایندگان را جلب کنند.

با توجه به حمایت رهبر معظم انقلاب از رییس جمهور منتخب مردم، پیش بینی می شود کابینه کاری و منتخب پزشکیان نیز در مجلس شورای اسلامی رای اعتماد نمایندگان را جلب کنندبابایی اقدم، افزود: کابینه دولت چهاردهم براساس ویژگی های خاص افراد و بر اساس نظر مشاوران نزدیک پزشکیان تعیین شده و پس از جمع بندی از سوی رییس جمهور برای جلب اعتماد نمایندگان مجلس معرفی خواهد شد.

کابینه، گفتمان رییس جمهور را محقق می‌کند

بازوان اجرایی نمایندگان مردم در مجلس، اعضای کابینه دولت هستند

معاون امور استان‌های ستاد مردمی مسعود پزشکیان با بیان اینکه مردم دغدغه هایی در جامعه دارند، گفت: رفع این دغدغه ها نیازمند همکاری و مشارکت مسوولان همه دستگاه ها است و در دولت چهاردهم همه مسوولان باید پاسخگو باشند.

بابایی اقدم، با اشاره به گرایش های سیاسی اکثریت نمایندگان مجلس، ادامه داد: بیانات رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب است و ایشان در آیین تحلیف رییس جمهور نیز تاکید داشتند که وظیفه مجلس بررسی سریع کابینه معرفی شده و همراهی با دولت است.

بیانات رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب است و ایشان در آیین تحلیف رییس جمهور نیز تاکید داشتند که وظیفه مجلس بررسی سریع کابینه معرفی شده و همراهی با دولت است.

وی اظهار کرد: پزشکیان نیز اعضای کابینه دولت چهاردهم را با احترام به نظر نمایندگان مجلس معرفی خواهد کرد و با این روند پیش بینی می شود کابینه معرفی شده با عدم همراهی مجلس روبرو نشود.

معاون امور استان‌های ستاد مردمی مسعود پزشکیان گفت: بازوان اجرایی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همین اعضای کابینه دولت هستند و همراهی و همکاری آن ها موجب رفع مطالبات و دغدغه های مردم می شود و لازمه این پاسخگویی، همراهی نمایندگان با کابینه است.

بابایی اقدم، با تاکید بر اینکه ریل فعالیتی دولت چهاردهم برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه های سالیانه است، افزود: نمایندگان مجلس با رای به قانون بودجه های سالیانه، دولت را در پاسخگویی به مطالبات مردم همراهی خواهند کرد و چهار سال پیش رو، سال های خوبی برای مردم خواهد بود.

ستادهای مردمی پزشکیان در چهار سال آینده در قالب ساختاری برای رصد و مطالبه گری از دولت فعالیت خواهند کرد

معاون امور استان‌های ستاد مردمی مسعود پزشکیان با بیان اینکه همپوشانی فعالیت های ستادهای مردمی با ستادهای مرکزی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری موجب افزایش مشارکت های مردمی شد، گفت: در این دوره ستادهای مردمی در استان ها تشکیل شد و سپس به صورت مویرگی در شهرستان ها و روستاها فعالیت کرد.

بابایی اقدم، ادامه داد: ستادهای مردمی بر عکس ستادهای مرکزی، در قالب ساختاری برای رصد و مطالبه گری از دولت در چهار سال آینده به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وی یادآور شد: این ستادها، دغدغه های کشور، استان، شهرها و روستاها را جمع بندی و به دولت ارایه خواهند داد تا برای رفع آن ها اقدام شود و در عین هواداری از دولت، منتقد نیز خواهند بود.

ستادهای مردمی، دغدغه های کشور، استان، شهرها و روستاها را جمع بندی و به دولت ارایه خواهند داد تا برای رفع آن ها اقدام شود و در عین هواداری از دولت، منتقد نیز خواهند بود.

معاون امور استان‌های ستاد مردمی مسعود پزشکیان گفت: این ستادها در جایی که نیاز به حمایت از دولت باشد، حامی بوده و در جایی که نیاز به پیگیری مطالبات مردمی باشد، پیگیر دغدغه ها و مطالبات مردم خواهند شد.

نقش ۱۰۰ درصدی شورای راهبری برای انتخاب کابینه دولت وفاق ملی کمرنگ شد

وی با بیان اینکه پس از انتخاب پزشکیان به عنوان نهمین رییس جمهور کشور، شورای راهبری تشکیل شد، گفت: ترکیب این شورا، به صورت عمده از ستادهای مرکزی و مجموعه جریان اصلاح طلبی است و ستادهای مردمی در شکل گیری کابینه نقشی نداشتند.

معاون امور استان‌های ستاد مردمی مسعود پزشکیان گفت: پس از اعتراض به این موضوع، بر اساس نظر رییس جمهور برای انتخاب کابینه علاوه بر لیست پیشنهادی شورای راهبری، لیست هایی مختلفی از سوی جریان های مختلف از جمله اصولگرایی حامی رییس جمهور و مستقل ها نیز ارایه شد.

بابایی اقدم، افزود: با این اقدام رییس جمهور، نقش ۱۰۰ درصدی شورای راهبری برای انتخاب کابینه دولت وفاق ملی کمرنگ تر شد و هم اکنون انتخاب اعضای کابینه با جمع بندی این لیست ها در حال طی مراحل نهایی برای معرفی به مجلس است.

به گزارش ایرنا، «مسعود پزشکیان» در دور نخست چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، بیش از ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار رای کسب کرد اما با توجه به عدم کسب ۵۰ درصد آرا به همراه سعید جلیلی به دور دوم انتخابات رفتند.

پزشکیان در دور دوم با کسب بیش از ۱۶ میلیون رای (۵۴درصد آرا) به‌عنوان نهمین رییس‌ جمهور ایران انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha