۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۲
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85559767
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر همدان

۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۲
کد خبر: 85559767
پرداخت ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر همدان

همدان - ایرنا- مدیر امور عشایر همدان گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید قوچ و میش در راستای اصلاح نژاد دام عشایری در اختیار عشایر استان قرار گرفت.

محمد جعفر کاویانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین طرح همزمان سازی فعلی با اسفنج و هورمون که باعث زایش ۲ بار در هر ۱۴ ماه طرح می شود، در استان همدان اجرا شد.

این مسوول اظهار کرد: این طرح با هماهنگی شرکت دانش بنیان اصلاح نژاد دام هگمتان در گله‌های عشایری انجام شد و حدود ۵۰۰ عدد اسفنج و هورمون به صورت نیمه رایگان در اختیار عشایر قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای بهره‌وری بیشتر و همچنین درآمدزایی بیشتر و بره زایی مناسب و همچنین افزایش تعداد بره گیری در گله‌های عشایری طرح فوق در ادامه سال جاری نیز در حال انجام است و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی تبصره ۲ با سود چهار درصدنیز برای اجرای طرح خرید دام اصلاح شده و همزمان سازی فعلی پرداخت می شود.

مدیر امور عشایر استان همدان با بیان اینکه عشایر همدان هشت درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند، تاکید کرد: عشایر در عین حال تولید کننده نزدیک به ۲۰ درصد گوشت قرمز استان هستند.

وی یادآور شد: عشایر استان همدان با دارا بودن چهار هزار خانوار و جمعیت ۱۴ هزار نفری دارای ۴۷۰ هزار راس دام سبک هستند که هشت دهم درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند.

کاویانی تصریح کرد: عشایر استان همدان همچنین تولید ۳۰ درصد گوشت قرمز دام سبک استان را بر عهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha