پاسخ به تجاوز اسرائیل حق حزب‌الله است/ اسرائیل عامدانه قواعد درگیری را برهم زده است

تهران- ایرنا- رئیس پارلمان لبنان با حمایت همه جانبه از حزب الله در برابر تهدیدات رژیم صهیونیستی تاکید کرد که مقاومت اسلامی لبنان حق دارندکه به تجاوزگری این رژیم پاسخ دهد.

به گزارش ایرنا، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان امروز سه شنبه به روزنامه الجمهوریه گفت: شرایط کنونی حساس و دقیق است و حد اعلای وحدت میان لبنانی ها به منظور مصون نگه داشتن کشور در برابر تهدید خطرات اسرائیل را می طلبد.

وی ضمن تاکید بر حق حزب الله برای پاسخ دادن به رژیم صهیونیستی افزود: حزب الله حق دارد که به تجاوز اسرائیل واکنش نشان دهد.

رئیس پارلمان لبنان گفت: مقاومت به قواعد درگیری از ابتدا پایبند بوده و آن را نقض نکرده است اما اسرائیل عامدانه با هدف قرار دادن غیر نظامیان و حمله به عمق مناطق لبنانی این قواعد را برهم زده و نقض کرده است.

نبیه بری اخیرا نیز در دیدار با هیاتی از «اتحادیه جهانی فرهنگی لبنان» (WLCU) گفت: حوادث کنونی سراسر منطقه را تهدید می کند اما با وجود خطرناک بودن این وضعیت، ما نگران لبنان و آینده آن نیستیم. وحدت بین شهروندان لبنان، آینده آن را تضمین می کند.

رئیس پارلمان لبنان همچنین بر ضرورت تمسک به ارکان قدرت لبنان و حقوق مشروع آن در زمینه دفاع از خاک، حاکمیت و دارایی هاش با همه ابزارهای مذکور در قوانین و اصول بین المللی تاکید کرده بود.

نبیه بری تاکید کرد: آنچه در غزه در حال روی دادن است، مایه ننگ و شرمساری بشریت است و تجاوز به جنوب لبنان نیز انعکاس شرایطی است که فلسطینی ها با آن دچار هستند.

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه کشورش به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت از زمان صدور آن پایبند بوده است، تأکید کرده بود: رژیم صهیونیستی با ۳۳ هزار بار زیر پا گذاشتن این قطعنامه، رکوردی در این زمینه برجای گذاشته است. راه حل اصلی برای ثبات و جلوگیری از شروع جنگی در منطقه که هیچ کسی از آن در امان نخواهد ماند، تحت فشار قرار دادن سران رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن تجاوز مداوم آنها به نوار غزه و لبنان است که از بیش از ۹ ماه پیش تاکنون ادامه داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha