کرمانشاه میزبان رقابت های کاراته شوتوکان قهرمانی کشور شد

کرمانشاه - ایرنا - شهر کرمانشاه میزبان بیست و نهمین دوره رقابت های کاراته سبک شوتوکان ( wskf ) قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی شد.

مسوول برگزاری این دوره از مسابقات روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مسابقات که جنبه انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی ژاپن در سال آینده را دارد طی روزهای ۱۸ و ۱۹ مردادماه جاری به میزبانی شهر کرمانشاه برگزار می شود.

حسین قاسمی افزود: تا این لحظه حضور بیش از ۵۰۰ کاراته کا از ۳۰ استان کشور قطعی شده است ولی با توجه به اینکه ثبت نام ورزشکاران تا ۱۷ مرداد ماه جاری ادامه دارد پیش بینی می شود طی روزهای آینده شمار آنها افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه سالن شهید بهشتی مجموعه ورزشی آزادی برای برگزاری این رقابت ها پیش بینی شده است اضافه کرد: این مسابقات در رده های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در مدت ۲ روز برگزار خواهد شد.

مسوول برگزاری این رقابت ها یادآور شد: این برای دومین بار طی این ۲۹ دوره است که کرمانشاه به عنوان میزبان برگزاری این رقابت ها در کشور انتخاب می شود که فرصت مناسبی برای شناسایی استعدادهای برتر این رشته در استان و معرفی آنها به تیم ملی خواهد بود.

کرمانشاه میزبان رقابت های کاراته شوتوکان قهرمانی کشور شد

قاسمی با بیان اینکه مسابقات جهانی کاراته شوتوکان هر ۲ سال یکبار برگزار می شود افزود: در زمان حاضر بیش از ۴۰۰ کاراته کا در استان کرمانشاه در این سبک با سنین مختلف در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: برای برگزاری این دوره از رقابت ها ۶۰ داور دعوت شده اند که سه داور دارای رده جهانی هستند ضمن آنکه ۱۰۰ نفر عوامل اجرایی نیز برای برگزاری شایسته مسابقات بسیج شده اند.

مسوول برگزاری این رقابت ها تاکید کرد: نفرات اول و دوم هر وزن به اردوی تیم ملی دعوت می شود تا از میان آنها برترین ها انتخاب و به مسابقات جهانی ژاپن در سال آینده اعزام شوند.

قاسمی با بیان اینکه اختتامیه این مسابقات با حضور مسوولان استانی و فدراسیون برگزار می‌شود، گفت: مهمان ویژه مراسم سرمربی تیم‌های ملی پایه کشور عراق است که مدرس جهانی است.

وی افزود: استان کرمانشاه در سبک شوتوکان جزو یکی از استان های برتر کشور محسوب می شود بطوریکه هم اکنون ۶ بازیکن ملی پوش در رده های مختلف سنی داشته و ۱۵ مربی مطرح نیز در استان فعالیت دارند که ۲ نفر آنها جزو مربیان تیم ملی هستند.

به گزارش ایرنا، سبک شوتوکان از نخستین و اصیل‌ترین سبک‌های کاراته در ژاپن و جهان و از سبک‌های فعال کاراته در ایران است که خود شاخه‌های متعددی دارد و تا امروز ۹ شاخه متفاوت از سبک شوتوکان در فدراسیون کاراته ایران به ثبت رسیده‌ است که مجوز رسمی فعالیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha