۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85559808
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روایت یک سازمان بین‌المللی از «مرگ تدریجی» در نوار غزه

تهران- ایرنا- سازمان حقوق بشری اروپا - مدیترانه در گزارشی به مشکلات مجروحان و بیماران فلسطینی در نوار غزه با توجه به تداوم حملات رژیم صهیونیستی و کمبود شدید دارو و مواد غذایی به علت محاصره این منطقه پرداخت و از این وضعیت به عنوان «مرگ تدریجی» مجروحان و بیماران و جنایت جنگی تمام عیار رژیم صهیونیستی یاد کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، سازمان حقوق بشری اروپا - مدیترانه در گزارش خود اعلام کرد: نوار غزه به طور روزانه شاهد جان باختن بیماران و مجروحان است و این امر در نتیجه محاصره و ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود دارو و لوازم پزشکی به این منطقه و نابودی بخش بهداشت ایجاد شده است.

این سازمان افزود: محرومیت از درمان و تغذیه ضروری و مواد دیگر که هیچ کس برای بقا نسبت به آن‌ها بی‌نیاز نیست، مرگ تدیجی همه کسانی را رقم زده است که از حملات مستقیم رژیم اسرائیل جان بدر برده اند.

سازمان حقوق بشری اروپا - مدیترانه اعلام کرد: روزانه ده‌ها شکایت از فلسطینی‌ها دریافت می‌کنیم که خودشان یا اطرافیان آنها برای تکمیل درمان نیاز به سفر به خارج از نوار غزه دارند زیرا در سایه تجاوزهای رژیم صهیونیستی، خدمت رسانی بیمارستان‌های نوار غزه متوقف شده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: از زمان بسته شدن گذرگاه زمینی رفح بین نوار غزه و مصر در ماه می گذشته با خاطر اشغال آن توسط ارتش اسرائیل، بحران در بخش بهداشت و درمان نوار غزه به شکل خطرناکی گسترش یافته است. این امر منجر به محرومیت هزاران مجروح و بیمار از سفر به خارج برای درمان و جان باختن صدها نفر از آن‌ها تا به امروز شده است.

اخیرا وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که بیش از ۱۲ هزار مجروح و ۱۴ هزار بیمار در نوار غزه برای نجات زندگی خود نیاز به اعزام به خارج از این منطقه دارند. در گزارش سازمان حقوق بشری اروپا - مدیترانه در این باره آمده است: این‌ها بخشی از ده‌ها هزار نفری هستند که نیاز مبرم به سفر درمانی در خارج از نوار غزه دارند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه همچنین هشدار داد: هزاران نفر از بیماران سرطانی در نوار غزه با مشکلات شدیدی رو به رو بوده و در سایه نبود درمان و امکان سفر به خارج به منظور انجام شیمی درمانی، با خطر مرگ مواجه هستند.

در این گزارش تاکید شده است: محاصره و بستن گذرگاه‌های نوار غزه بعد از ویرانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در نوار غزه از سوی اسرائیل به معنای انجام اعدام دسته جمعی و قتل عمد بیماران و مجروحان غزه توسط تل آویو است.

این سازمان بین‌المللی تصریح کرد: اسرائیل مرتکب جنایت جنگی تمام عیار علیه بیمارستان‌ها و مردم نوار غزه از جمله بیماران و مجروحان می‌شود و به قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد.

سازمان حقوق بشری اروپا - مدیترانه همچنین خواستار اقدام فوری جامعه بین المللی برای پایان دادن به محاصره نوار غزه، وارد کردن تجهیزات پزشکی برای نجان جان غیرنظامیان، تضمین حق سفر درمانی، وارد کردن فوری لوازم مورد نیاز برای بازسازی سیستم بهداشتی و محافظت از آن در برابر حملات رژیم صهیونیستی شد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز دوشنبه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که تعداد شهدای نوار غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به ۳۹ هزار ۶۲۳ نفر و تعداد مجروحان هم به ۹۱هزار و ۴۶۹ نفر رسید.

با گذشت ۳۰۴ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم به اهداف اعلام شده خود یعنی از بین بردن جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه نرسیده است و روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha