۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۳
کد خبر: 85559815
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هفت هزار و ۴۰۰ قشمی از اینترنت پرسرعت استفاده می کنند

قشم - ایرنا - رییس مخابرات شهرستان قشم اعلام کرد: هفت هزار و ۴۰۰ مشترک تلفن ثابت در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس از اینترنت پرسرعت (ای دی اس ال و اف تی تی اچ) استفاده می کنند.

فرخ شرف روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این سرویس کاربران قادر خواهند بود حداکثر با سرعت ۷۰ مگابیت در ثانیه (بر اساس فاصله مشترک تا مرکز مخابراتی) برای دریافت اطلاعات اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین یکهزار و ۱۰۰ فیبر نوری منازل و کسب و کارها (اف تی تی اچ) در این شهرستان با هدف بهره مندی قشموندان از اینترنت پرسرعت اجرا شده است.

رییس مخابرات شهرستان قشم توضیح داد: این تعداد خط فیبر نوری (اف تی تی اچ) مشغول به کار در این جزیره شاه راهی است که فرایند توسعه نرم، سریع و وسیع دسترسی به اینترنت ثابت را تسریع و تسهیل کرده و با اجرای آن، علاوه بر بهبود کیفیت دسترسی، ثمرات دیگری از جمله کاهش ترافیک در شبکه ارتباطات سیار، افزایش سرعت دسترسی، کاهش شکاف دیجیتالی را به همراه داشته است.

شرف تعداد کل تلفن های فعال در این جزیره را ۳۵ هزار و ۸۰۰ شماره فعال عنوان و اضافه کرد: در زمان حاضر۳۶ مرکز روستایی به ۷۹روستا در این جزیره خدمات دهی تلفن ثابت و ای دی اس ال انجام می دهد.

مخابرات قشم دارای سه مرکز پرظرفیت تلفن ثابت و خدمات اینترنتی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha