۹۲ خوابگاه متاهلی دانشگاه محقق اردبیلی در حال احداث است

اردبیل - ایرنا - رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: درآمد این مرکز علمی از ۱۳۰ میلیارد ریال به بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته و در سایه افزایش درآمدها احداث ۹۲ خوابگاه متاهلی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، اسماعیل چمنی روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اردبیل به‌مناسبت گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: این دانشگاه پیش‌تر ۱۴ خوابگاه متاهلی داشت ولی به تدریج ۱۴ واحد دیگر افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این پروژه‌ها ، یک خوابگاه مجردی ۴۰۵ نفری نیز در حال احداث است و برای رفاه حال دانشجویان دختر یک واحد غذاخوری اختصاصی نیز احداث شده است.

به گفته چمنی ، دانشگاه محقق اردبیلی از همه جهت رو به توسعه است ، اخیرا به دریافت نشان سرو از وزارتخانه متبوع مفتخر شده و در حوزه عمرانی نیز رتبه پنجم و در حوزه فرهنگ در برنامه‌های رویش، حرکت و قرآن و عترت رتبه برتر کشور را احراز کرده است.

وی ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه پژوهش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و پس از دانشگاه الزهرا به عنوان تاثیرگذارترین دانشگاه در کشور معرفی شده است.

۹۲ خوابگاه متاهلی دانشگاه محقق اردبیلی در حال احداث است

وی افزود: عملکرد دانشگاه محقق اردبیلی در بخش عمرانی نیز بسیار چشمگیر و مورد تایید مسئولان دستگاه‌های دیگر است و بیش از دوسوم درآمد آن صرف حوزه عمرانی می‌شود.

رصدخانه دانشگاه محقق اردبیلی ۲ ماه دیگر افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در تشریح عملکرد بخش عمرانی دانشگاه به رشد چشمگیر پروژه رصدخانه این مجموعه علمی اشاره و تصریح کرد: این رصدخانه ظرف ۲ ماه آینده با صرف ۵۰ میلیارد ریال برای افتتاح آماده خواهد شد.

چمنی افزود: از ناحیه یک خیر ۱۰ میلیارد ریال برای سازه و ۱۰ میلیارد ریال برای گنبد رصدخانه هزینه می‌شود.

وی تعداد دانشجویان خارجی در حال تحصیل در دانشگاه محقق اردبیلی را یک هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: عواید حاصل از شهریه این دانشجویان که اغلب عراقی هستند، برای برگزاری همایش‌ها و اجرای پروژه‌های عمرانی، این مجموعه دانشگاهی را یاری می‌کند.

وی همچنین با تبریک روز خبرنگار، روابط و فعالیت‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اردبیل در پوشش اخبار دانشگاه محقق اردبیلی را مثبت و موثر ارزیابی کرد.

حجت‌الاسلام محمدرضا مصلح‌نیا ، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این دیدار، ارج نهادن به روز خبرنگار و دیدار با اصحاب رسانه را صله ارحام و تلاش خبرنگاران جهت تنویر افکار عمومی را قابل تحسین دانست.

۹۲ خوابگاه متاهلی دانشگاه محقق اردبیلی در حال احداث است

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha