۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85559849
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم فعالیت تجاری از مرز چذابه در ایام اربعین حسینی

اهواز- ایرنا - ناظر گمرکات خوزستان گفت: فعالیت تجاری در ایام اربعین از مرز چذابه با توافق کشور عراق تا زمان اجازه تردد از طرف ایران همچنان برقرار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بهروز قره‌بیگی سه شنبه در نشست مشترک اعضای ستاد اربعین ۲ کشور ایران و عراق در مرز چذابه بیان کرد: تسهیل تردد زائران اربعین حسینی از مرز چذابه و تعاملات مشترک بین کشور عراق و استان خوزستان مورد تاکید مسئولان ۲ طرف است.

وی گفت: از جمله موارد مهم دیگر صدور دستور خروج موقت خودروهای حامل زائران حسینی است که به دفتر صادرات و نمایندگی وزارت خارجه منعکس شد.

قره‌بیگی ادامه داد: با این دستورالعمل خودروهای ایرانی و یا خارجی حامل زائران حسینی با موافقت کشور عراق امکان تردد از مرز چذابه را دارند.

مدیر کل گمرک اهواز ادامه داد: یکی از درخواست‌های کشور عراق تشدید نظارت و بازرسی از زائران در مرز برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به این کشور بوده است.

ناظر گمرکات خوزستان اظهار کرد: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی از سوی کشور عراق برای تردد زائران اربعین حسینی و تداوم تجارت در این ایام از مرز چذابه وجود دارد.

به گزارش ایرنا، ۲ مرز چذابه و شلمچه خوزستان از جمله مرزهای کشور است که همه ساله در ایام اربعین حسینی زائران برای زیارت عتبات عالیات از آن‌ها عبور می‌کنند.

در چند سال اخیر مرز چذابه تنها مرز تردد زائران تبعه خارجی غیرمقیم کشور است.

همچنین پیش از این معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی و تقویت زیرساخت‌ پایانه های مرزی استان چند طرح با اعتبار بیش از یکهزار و ۳۱۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

مرز چذابه و شلمچه ۲ مرز تجاری خوزستان و کشور عراق است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha