عضو شورای شهر: ایمنی ساختمان‌های شهرداری تهران بررسی شود

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه تلخ جان باختن یکی از کارکنان شهرداری منطقه ۱۸ در اثر سقوط آسانسور گفت: شهرداری تهران باید یک کارگروه تشکیل دهد و ساختمان‌های خود را از نظر ایمنی بررسی و به سرعت آنها را تعیین تکلیف کند.

به گزارش ایرنا،  محمد آخوندی روز سه‌شنبه در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با عرض تسلیت جان باختن این کارمند شهرداری و اینکه حادثه در ساختمان معاونت اجتماعی منطقه ۱۸ یک تلنگر بود، افزود: همه همکاران ما در شهرداری عزیز هستند و حتما باید بررسی شود که اگر قصوری صورت گرفته با مقصران برخورد شود.

وی اظهار کرد: در شهر اتفاقاتی می‌افتد و هر اتفاق کوچکی برای ما باید مهم باشد ضمن اینکه در حوادث اخیر افراد زیادی جان خود را از دست دادند و دیروز هم این همکار ما که مادر یک کودک دو ساله بود، جان باخت البته ممکن است اتفاق دیگری نیافتد اما وظیفه داریم که پیش بینی‌های لازم را انجام دهیم و ایمنی تمام ساختمان‌ها را بررسی کنیم.

آخوندی با بیان اینکه اگر کسی فیلم حادثه را ببیند یک درس و تذکر بسیار دقیق برای همه ماست، گفت: کارمندی مشغول کار بود و وقتی وارد آسانسور می‌شود متوجه این نمی شود که اتاقک آسانسور موجود نیست و در این شرایط سقوط می‌کند.

به گفته وی، این تذکری برای همه ماست که مواظب باشیم نمک به زخم نپاشیم و نگرانی ما فقط برای همان موضوع باشد، این حادثه باید درسی برای ما باشد تا به درستی به وظایف خود عمل کنیم.

عضو شورای شهر: ایمنی ساختمان‌های شهرداری تهران بررسی شود

تسلیت معاون شهردار تهران به‌مناسبت درگذشت یکی از کارکنان منطقه ۱۸

معاون شهردار تهران نیز ضمن تسلیت ضایعه جان باختن یکی از پرسنل خدوم شهرداری منطقه ۱۸ در اثر سقوط آسانسور گفت: همه ما در شهرداری از این حادثه متاثر هستیم و باید منتظر باشیم نتایج کارشناسی مشخص و بدنبال آن از حوادث احتمالی مشابه جلوگیری کنیم.

مجید باقری در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران همچنین به موضوع ترمیم حقوق کارکنان شهرداری اشاره کرد و افزود: ما بیش از ۵۰ هزار نیرو در شهرداری داریم ولی نیروهایی که مشمول ترمیم حقوق می‌شوند تنها ۱۲ هزار نفر هستند.

وی با بیان اینکه ترمیم حقوق با معوقات ترمیم دو بحث جداگانه هستند، اظهار کرد: حقوق تمام کارکنان شهرداری تهران که مشمول ترمیم حقوق بودند، به طور کامل ترمیم شده البته همانطور که می‌دانید در دولت هم هنوز ترمیم حقوق انجام نشده ولی ما از فروردین امسال این ترمیم را انجام دادیم.

باقری با تاکید بر اینکه همین سازمان فاوا که به آن انتقاد داریم در دو سال پیاپی در فروردین ماه احکام کارمندان را به روز می‌کند و این رکورد به هیچ وجه سابقه نداشته است، افزود: دوستان فناوری اطلاعات کمک و احکام ترمیم حقوق را صادر کردند و برای ترمیم کنونی پیچیدگی‌هایی وجود دارد و احکام در نظام هماهنگ متصل به حکم قبلی است و هیچ زیرساختی برای آن در دولت نوشته نشده و باید زیرساخت‌ها در این راستا توسعه یابد.

وی با اعلام اینکه یک رقم ۲۵ میلیون تومانی به عنوان رقم علی الحساب واریز شده است، اضافه کرد: تاکنون ۴۰ درصد از احکام پس از فرمول نویسی‌های سازمان فاوا انجام شده است.

به گفته باقری، احکام به دلیل جلوگیری از سوء تفاهمات قابل انتشار نیست اما تعدادی از دوستان به ما گفتند که حکم آنها تغییر کرده است با بررسی‌های صورت گرفته و اقدامات در حال انجام، این ترمیم ظرف یک ماه قابل انجام است.

علت این حادثه بررسی دقیق و پیگیری شود

همچنین مهدی اقراریان دیگر عضو شورای شهر تهران درخواست کرد: حادثه جان باختن یکی از پرسنل شهرداری منطقه ۱۸ به صورت دقیق بررسی و پیگیری شود.

وی در تذکری با اشاره به برگزاری جلسه ای با سازمان بازرسی برای بررسی موضوع جان باختن یکی از همکاران شهرداری منطقه ۱۸ گفت: تأکید کردیم که بررسی دقیق صورت بگیرد؛ جای تعجب دارد که در شهرداری که باید آرامش و آسایش را القا کند، این اتفاق می افتد.

رفع دغدغه آتش نشانان در دستور کار شهرداری تهران باشد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به حادثه آتش سوزی در شرکت بهران و پالایشگاه تهران از تلاش‌های بی وقفه آتش نشنانان و دغدغه‌های آنها برای مهار این حادثه تقدیر کرد و گفت: همه اعضا به کارهایی که در ارتباط با رفع دغدغه این قشر انجام می‌شود، توجه داریم ولی توجه به تلاش و رفع دغدغه‌های آتش نشانان باید در دستور کار شهرداری باشد.

وی در بخش دیگری افزود: فعالان و معتمدین محلات توجه کنند که ما هشت نفری که در ستاد راهبری مشارکت محله‌ای حضور داریم با حق رای معتمدین محلات موافق هستیم اما فرمانداری با وجود دو بار نامه نگاری، پاسخ مثبت نداده البته می‌دانیم که رییس شورا به دنبال پاسخ مثبت فرمانداری است و بعد از آن موضوع حق رای به نتیجه خواهد رسید.

عضو شورای شهر: ایمنی ساختمان‌های شهرداری تهران بررسی شود

انتقاد خزانه‌دار شورا از سازمان فناوری اطلاعات؛ امیدواریم هر چه زودتر موضوع صدور احکام پرسنل عملیاتی شود

خزانه دار شورای شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه حادثه‌ای که برای همکار ما اتفاق افتاد و منجر به مرگ او شد یک مشکل کلی است، اظهار کرد: ساختمان‌ها یک اندازه و شکل نیستند، این ساختمان‌ها محل رجوع مردم هستند، البته آسانسور شورا هم استاندارد ندارد و این موضوع توسط سازمان استاندارد اعلام شد و باید در ابتدا رفع نواقص را از خودمان شروع کنیم.

حبیب کاشانی با بیان اینکه این اتفاق یک فاجعه است، یادآور شد: آسانسور این ساختمان استاندارد نبوده و بحث این است که تمام بخش‌هایی که می‌توانند به استانداردسازی کمک کنند، وارد عمل شوند. معاونت شهرسازی و معاونت امور مناطق به شهرداران مناطق ابلاغ کنند که استانداردها رعایت شود تا امروز عزادار همکاران نباشیم.

وی سپس با اعلام اینکه ۱۶ استان کشور ساعت کاری ۶ تا ۱۰ صبح دارند، تاکید کرد: از دیروز بارها با ما تماس گرفتند و جویای مساله شدند اما شهرداری ساعت کاری را ۸ تا ۱۲ اعلام کرد، شهرداری بگوید هیچ ضابطه‌ای با دولت ندارد و خودش تصمیم گیری می‌کند.

کاشانی افزود: اگر در صرفه جویی مصرف برق شهرداری قرار نباشد با دیگر دستگاه‌ها هماهنگ باشد، بخشنامه صادر شود تا بگوییم تابع قوانین داخلی شهرداری هستیم، باید دقت شود که ما جزیره‌ای خارج از کشور و شهر تهران نباشیم.

خزانه دار شورای شهر تهران با بیان اینکه معاون برنامه ریزی جلسه‌ای در مورد ترمیم حقوق برگزار کرد، یادآور شد: زهی خیال باطل که سازمان فاوا سامانه‌ای راه اندازی کند که بتوانیم ترمیم حقوق را انجام دهیم.

به گفته او، زمانی که فاوا برای توسعه سیستم اعلام می‌کند، ۶ ماه طول می‌کشد امیدواریم به صورت دستی این اقدام انجام شود تا دو تا سه ماه آینده صدور احکام به نتیجه برسد.

به گزارش ایرنا، گلرخ کاظم‌پور یکی از کارکنان شهرداری منطقه ۱۸ که مادر یک فرزند دو ساله است بعدازظهر دوشنبه پانزدهم مرداد حین انجام وظیفه در اثر سقوط آسانسور به دیار باقی شتافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha