تحلیلگر صهیونیست: نتانیاهو می‌خواهد پای آمریکا را به جنگ با ایران بکشاند

تهران- ایرنا- تحلیلگر و مقام پیشین وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه موجودیت این رژیم در خطر و ساعت وقوع فاجعه برای صهیونیست ها نزدیک است، گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می کند تا پای آمریکا را به جنگ با ایران برای نجات تل آویو بکشاند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، «آوی گیل» مدیرکل سابق وزارت خارجه و تحلیلگر مرکز مطالعات موسوم به «یهود» به تلاش نتانیاهو از طریق اقدامات تحریک آمیز برای کشاندن پای آمریکا به جنگ با ایران به منظور نجات رژیم صهیونیستی از وضعیت نابسامان کنونی اشاره کرد و گفت: اقدامات تحریک آمیز (اسرائیل) علیه ایران در این مرحله به این دلیل است که نتانیاهو دریافته که فرصتی تکرار نشدنی برای از بین بردن تهدید ایران وجود دارد. یعنی اینکه عملیاتی علیه ایران انجام شود که این کشور چاره ای جز پاسخ کوبنده به آن نداشته باشد و بدنبال آن نیز اسرائیل پاسخی قویتر به این پاسخ ایران بدهد تا اینگونه پای آمریکا را به میان بکشاند. تهدید موجودیت اسرائیل از جانب نوار غزه یا لبنان یا یمن نیست بلکه از سمت ایران است.

گیل گفت: کابینه اسرائیل متوجه شده که آمریکا مشتاق تحمل تبعات به چالش کشیدن ایران نیست. دو حزب جمهوریخواه و دموکرات سیاست مهار ایران را در پیش گرفته اند؛ در حالی که شکست این سیاست ثابت شده است. طی سالهای گذشته اسرائیل تلاش زیادی برای راضی کردن دولت آمریکا به رهبری جنگ علیه ایران انجام داده است اما آنها سرباز زده و نمی خواهند ماموریت خود را انجام دهند.

وی افزود: کابینه اسرائیل گزینه های زیادی ندارد زیرا وقت در حال سپری شدن است و موجودیت ما در خطر است. از این رو، باید آمریکا را به انجام ماموریت خود قانع کرد؛ به ویژه در سایه مبارزات انتخاباتی که بهترین مرحله برای اعمال فشار است زیرا دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمی خواهند که در برابر ایران ضعف از خود نشان دهند. اگر اسرائیل منتظر بعد از انتخابات آمریکا بماند، آن زمان احساس خواهد کرد که دولت آمریکا حتی در صورت انتخاب دونالد ترامپ به خواسته‌هایش اهمیت نمی دهد و به طور مطلوب آمادگی برای همکاری نظامی علیه ایران را ندارد.

گیل خطاب به مقامات رژیم صهیونیستی گفت: بسیاری از ما سر خود را در برف کرده است و به آینه تهدیدها نگاه نمی کند. زمان فاجعه ما نزدیک می‌شود و کابینه ما گزینه های زیادی برای نجات موجودیت اسرائیل ندارد. معتقدم که فرصتی تکرار نشدنی برای بسیج آمریکا برای جنگ و برچیدن تهدید علیه موجودیت اسرائیل وجود دارد و به نظر می رسد این دیدگاه، عامل تشدید اقدامات نتانیاهو علیه ایران است.

به گزارش ایرنا، اضطراب و آشفتگی روانی رژیم اسرائیل از پاسخ حتمی ایران به ترور اخیر شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید «فواد شکر» فرمانده ارشد خود روز به روز افزایش می‌یابد. رادیو رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که بعد از ترور اسماعیل هنیه نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیستها را در بر گرفته است و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند. بر اساس این گزارش، سرویس‌های اطلاعات رژیم صهیونیستی هم تلاش می‌کنند تا با کمک متحدان خود نوع، هدف و زمان انجام حمله را به دست آورند.

رادیوی رژیم صهیونیستی با اشاره به خلوتی خیابان‌ها و نگرانی‌هایی که در چهره تک تک صهیونیست‌ها موج می‌زند، آن را شبیه به شرایط دوره کرونا توصیف کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از مختل شدن حرکت گذرگاه‌ها و فرودگاه‌ها و لغو بسیاری از پروازها و سردرگمی مسافران سخن می‌گویند.

پیش از این، تارنمای آکسیوس در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی بدون ذکر نام مدعی شد که بر اساس داده‌های نهادهای اطلاعاتی آمریکا، ایران و حزب‌الله هنوز در مورد چگونگی و نحوه انجام حمله خود به رژیم صهیونیستی تصمیم قطعی نگرفته‌اند.

چند مقام آمریکایی که خواستند نام آنها فاش نشود، پیش تر اعلام کردند که آمریکا در تلاش است تا ائتلاف جدیدی برای دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر حمله احتمالی ایران تشکیل دهد اما این بار با مانعی بزرگ بر سر راه تشکیل این ائتلاف مواجه است.

«جاناتان فاینر» معاون مشاور شورای امنیت ملی کاخ سفید اخیرا در شبکه «سی‌بی‌اس» ادعا کرد که افزایش حضور نیروها و تجهیزات نظامی این کشور در خاورمیانه یک اقدام دفاعی است که با هدف کاهش تنش ها انجام می شود. او افزود: هدف کلی کاهش تنش در منطقه، بازدارندگی و دفاع در برابر حملات احتمالی و اجتناب از درگیری‌های منطقه‌ای است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در پی حمله تروریستی و متجاوزانه رژیم اسرائیل به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: این رژیم تروریستی و حامیان آن مسئولیت این اقدامات را بر عهده دارند. جمهوری اسلامی ایران در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع، به موجب ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد برای پاسخ قاطع و فوری، تردیدی نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha