۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85560039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ کارگاه در اردستان بدلیل استفاده از اتباع بیگانه جریمه شدند

کاشان -ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: ۱۰ کارگاه و واحد تولیدی این شهرستان در سال جاری بدلیل استفاده از اتباع بیگانه غیرمجاز به پرداخت جریمه محکوم شدند.

به گزارش ایرنا، وحید نقوی روز سه‌شنبه در نشست خبری، جریمه بکارگیری هر تبعه بیگانه را روزانه ۱۲ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: اردستان از شهرستان‌هایی است که ورود اتباع بیگانه به آن‌ ممنوع است ولی تعداد اتباع افغانستان در آن قابل توجه بوده و این مساله مشکلاتی را برای این خطه به همراه دارد.
وی اظهار کرد: وجود این افراد در شهرستان از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مشکلاتی در زمینه افزایش اجاره خانه، بروز معضلات اجتماعی، بزهکاری و سرقت را بدنبال داشته است.

وی گفت: کارفرمایان برای پرداخت نکردن حق بیمه و استفاده بیشتر از توان کاری این افراد در انجام کارهای سخت، آنها را بکارگیری می‌کنند.
رییس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اردستان بیان کرد: اشتغال از مهمترین دغدغه‌های جامعه است و باید با آینده‌نگری و بکارگیری افراد بومی، بهتر کار کنیم تا آینده بهتری داشته باشیم و از بکارگیری افراد غیرایرانی بپرهیزیم.

نقوی از شهروندان خواست در صورت مشاهده بکارگیری نیروهای غیرایرانی در هر محل، مراتب را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش کنند تا اقدام قانونی انجام شود.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha