۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85560057
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه اصفهان: کاهش نرخ بیکاری نیازمند مهارت‌آموزی است

اصفهان–ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: اگر افراد جامعه در حرفه‌ای خاص با بهره‌گیری از دستگاه فنی و حرفه‌ای مهارت کسب کنند، آمار بیکاری در جامعه نیز کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد روز سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل و معاونان آموزش فنی حرفه‌ای اصفهان افزود: مهارت‌آموزی در کنار تحصیل رشته مورد نیاز کشور، لازمه پیشرفت جامعه است.

وی اضافه کرد: کار فنی حرفه‌ای، کار بزرگی است زیرا کسب علم محض به تنهایی کافی نیست، بلکه نیازمند تمرین و کار عملی است.

امام جمعه اصفهان با بیان ضرورت تطابق و تکامل رشته تحصیلی با مهارت آموزی گفت: افراد باید پس از تحصیل، آموزش های علمی کسب شده را با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تکمیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای اشتباه کنونی مربوط به تحصیلات دانشگاهی است که باید بدانیم در کشور چه مشاغلی نیاز داریم و چگونه باید برای پرورش دانشجویان تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: اکنون کار در جامعه وجود دارد، اما جوانان بدلیل داشتن مدرک دانشگاهی صرف، حاضر به انجام برخی کارها نیستند که این یک خطر است.

وی با تاکید بر اهمیت سوابق تحصیلی افراد در ورود به دانشگاه گفت: اگر دانشجو هدف از تحصیل خود را در رشته مربوطه بداند، این مساله باعث پیشرفت کشور می‌شود اما اکنون ما به این مهم توجه نمی کنیم و تنها درصدد افزایش تعداد رشته‌ها و دانشجویان خود هستیم که موجب از بین رفتن بودجه کشور می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری توجه به رشته‌های مخصوص بانوان و اختصاص سهمیه به این رشته‌ها را نیز مهم توصیف کرد و گفت: این مساله باید بررسی و مدیریت شود زیرا رها کردن آن سبب سرخوردگی بانوان فارغ‌التحصیل دانشگاهی می‌شود و این منشاء خطر است.

وی اضافه کرد: باید رشته‌هایی که برای فنی و حرفه‌ای نیاز است ارائه و رشته‌های عمومی به بخش غیردولتی سپرده شود، زیرا دولت نمی‌تواند همه رشته ها را بصورت رایگان ارائه کند.

آیت الله طباطبایی نژاد، مشارکت مردم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی را امر بسیار مهمی عنوان کرد و گفت: مجوزهای بخش خصوصی باید از سوی فنی و حرفه‌ای صادر شود تا از حیف و میل بودجه‌ دولتی جلوگیری بعمل آید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان نیز در این دیدار گزارشی از عملکرد این دستگاه ارائه کرد و گفت:: یکی از وظایف و اهداف مهم ما این است که دوره های مهارتی را که بسترساز اشتغال است، برای جامعه هدف مشخص کنیم.

محمدرضا مصلحی افزود: ۵۴ مرکز آموزشی در ۲۸ شهرستان استان فعالیت می‌کنند و از کارآموزان شهریه‌ای دریافت نمی‌شود و تمام دوره‌ها بر اساس استانداردهای آموزشی در حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر ارائه می شود.

وی اظهار داشت: در بخش غیردولتی نیز با مجوز و نظارت فنی و حرفه ای و با عنوان آموزشگاه‌های آزاد، این آموزش‌ها در حال ارائه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha