۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85560058
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰۰ لیتر بر ثانیه از منابع آب‌های زیرزمینی اصفهان کاهش یافته است

اصفهان -ایرنا- مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: بدلیل خشکی زاینده‌رود بیش از ۵۰۰ لیتر بر ثانیه از منابع آب‌های زیرزمینی استان کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، حسین اکبریان روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: چاه‌های «فلمن» یکی از منابع تأمین اصلی آب در اصفهان در سال‌های گذشته بوده که بدلیل خشک شدن زاینده رود و این چاه‌ها مجبور به استفاده از آب‌های سطحی(جوی‌ها، رودها و سدها) برای تأمین آب شهروندان اصفهان شده‌ایم.

وی بیان داشت: در یک سال گذشته بخش منابع آب زیرزمینی شهرستان‌های استان نیز بدلیل کاهش آبدهی و اُفت آب‌های سطحی با کاهش آبدهی چاه‌ها روبه‌رو شده و این سازمان در شهرهای خارجاز سامانه اصفهان(شهرستان‌ها) اقدامات زیادی را برای تامین آب مردم انجام داده است.

مدیرعامل آبفای استان با بیان‌اینکه در ۴۱ شهر خارج از سامانه حفر چاه صورت گرفته است، گفت: در مجموع برای یکصد شهر و یک هزار روستای استان آب مورد نیاز تامین شده است که ۵۹ شهر و ۳۸۰ روستای آن در قلمروی سامانه اصفهان بزرگ قرار دارند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس با تشکیل جلسه پایش مدیریت در سامانه اصفهان بزرگ تاکنون بیش از ۶۰۰ راهکار برای تامین آب شهرهای خارج از سامانه اندیشیده شده است.

اکبریان خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر از شبکه آب اصفهان نیاز به توسعه و اصلاح دارد که با تامین منابع از سوی استانداری، این اقدام انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۶۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری و یکصد کیلومتر اصلاح شبکه‌ توسعه فاضلاب در استان صورت گرفت، افزود: توپوگرافی برخی از مناطق در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل آبفای اصفهان گفت: تأمین آب شهرهای جدید همچون بهارستان و شاهین شهر نیاز به اعتبارات زیادی دارد و تامین آب این مناطق از طریق پروژه انتقال آب از خلیج فارس در سامانه اصفهان بزرگ یکی از راهکارهای پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، به گفته معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا اصفهان، میزان مصرف آب آشامیدنی استان در روزهای گرم سال‌های گذشته(اوج مصرف) حدود ۳۰ درصد بیشتر می‌شد اما در روزهای اخیر با استقرار هوای گرم در منطقه، این شاخص افزایش یافته است.

شرکت آبفا اصفهان از مردم استان درخواست کرده است تا با ۱۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف روزانه خود، این شرکت را در تامین پایدار آب همگان یاری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha