جابجایی بیش از یک میلیون مسافر در بنادر شرق هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: یک میلیون و ۳۹۶ هزار و ۵۵۷ مسافر و گردشگر از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه امسال از طریق بنادر مسافری شرق استان جابجا شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی تختی روز سه‌شنبه در تشریح عملکرد چهارماهه جابه‌جایی مسافرت‌های دریایی از بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و شهیده فاطمه نیک(هرمز) اظهار کرد: بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور از عملکرد قابل توجهی در مدت یاد شده برخوردار بوده است و براساس آمارهای موجود از ابتدای سالجاری تاکنون، ۹۸۳ هزار و ۲۴۵ نفر مسافر از این بندر رفت و آمد داشته‌اند.

وی با اشاره به انجام تردد مسافری از بندر شهید حقانی به بنادر شهیده فاطمه نیک(جزیره هرمز) و بندر شهید ذاکری(جزیره قشم) و برعکس نیز بیان کرد: از مجموع آمار یاد شده، ۴۹۵ هزار و ۹۹۸ نفر مسافر ورودی و ۴۸۷ هزار و ۲۴۷ نفر مسافر نیز خروجی به مقصد بنادر جزایر قشم و هرمز بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به اینکه بندر شهیده فاطمه نیک جزیره هرمز نیز از ابتدای سال‌جاری تاکنون با رونق بیش از پیش گردشگری در این جزیره، روزهای شلوغ‌تری را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است، یادآور شد: در این مدت ۲۱۱ هزار و ۳۲۵ نفر از جزیره هرمز به مقصد جزیره قشم و بندرعباس و ۱۹۴ هزار و ۹۵۸ نفر نیز از قشم و بندرعباس به این جزیره با ۱۲ هزار و ۵۳۶ فروند شناور سفر کرده اند.

محمدحسینی تختی در خصوص عملکرد مسافری بندر شهید باهنر به عنوان بزرگترین بندر مسافرت‌های بین‌المللی دریایی کشور نیز گفت: مقصد شناورهای مسافری از این بندر، کشور امارات متحده عربی است که از ابتدای سالجاری تا پایان تیرماه هفت هزار و ۲۹ نفر از طریق این بندر به کشور وارد و خارج شده‌اند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه از این تعداد چهار هزارو ۴۶۲ مسافر ورودی و ۲ هزار و ۵۶۷ نفر نیز مسافر خروجی بوده است، اضافه کرد: کار جابه‌جایی این تعداد مسافر به وسیله ۶۴ فروند شناور انجام شده که از نظر تردد شناور، ۱۹ درصد افزایش ثبت شد.

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha