برنامه‌ریزی برای دستیابی به ۹ هزار همتی شدن حجم معاملات تجارت الکترونیکی

تهران- ایرنا- رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد: برنامه ۵ ساله مرکز برای تحقق حجم معاملات تجارت الکترونیکی با هدف ۹ هزار همتی تنظیم شده و برای دستیابی به این هدف، نیاز به یک گفتمان مشترک میان حاکمیت و بخش خصوصی فعال در این حوزه وجود دارد.

به گزارش ایرنا از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، «امین کلاهدوزان»، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در بازدید از یکی از شرکت‌های موتور جستجو گفت: بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی کسب‌وکارها در این جلسات بازدید و گفتگو مطرح شده و این موضوع می‌تواند بابی مهم برای توسعه تجارت الکترونیکی کشور باشد.

وی با اشاره به انتشار منظم آمارهای تجارت الکترونیکی کشور افزود: ارائه گزارش‌های سالانه، ۶ ماهه و ۳ ماهه تجارت الکترونیکی به‌منظور بهبود فضای کسب‌وکار و بهره‌مندی فعالین زیست‌بوم تجارت الکترونیکی از این اطلاعات، گامی مهم است که به‌صورت منظم انجام می‌گیرد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با تأکید بر برنامه ۵ ساله، تصریح کرد که برنامه ۵ ساله مرکز برای تحقق حجم معاملات تجارت الکترونیکی با هدف ۹ هزار همتی تنظیم شده است. برای رسیدن به این هدف، باید به یک گفتمان مشترک میان حاکمیت و بخش خصوصی فعال در این حوزه رسید.

وی در این بازدید اظهار داشت: مدل کسب‌وکار موتورهای جستجوی خرید، بستری برای بهبود فضای کسب‌وکار و توسعه تجارت الکترونیکی در کشور است و در راستای مقایسه کالاها و شفافیت قیمت‌ها خدمتی مطلوب به مردم ارائه می‌دهد.

توسعه فضای رقابتی

کلاهدوزان با اشاره به توسعه فضای رقابتی گفت: حمایت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از روش‌هایی مثل خرید اعتباری و اقساطی، ضمن افزایش قدرت خرید مردم، تاثیر قابل توجهی در رشد تجارت الکترونیکی نیز خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به تحقق حکمرانی مشارکتی تاکید کرد: تنظیم‌گری مشارکتی با کمک کسب‌وکارها، تحقق یک حکمرانی مشارکتی در راستای تحقق شعار سال بوده و سیاست مرکز توسعه، تحقق این مهم و ارتباط مطلوب با فعالین زیست‌بوم تجارت الکترونیکی کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha