رفع ۳۵ نقطه حادثه‌خیز استان مرکزی در دولت سیزدهم

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: ۳۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های این استان در سه سال خدمت دولت سیزدهم رفع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز سه‌شنبه در شورای راهبری کاهش تصادفات استان مرکزی، افزود: ساخت ۱۷ پل، نصب ۴۲ کیلومتر روشنایی، ۵۵ کیلومتر نصب حفاظ میانی، تکمیل ۲ پلیس راه، ساخت هفت مجتمع بین راهی با کمک بخش خصوصی و توسعه پایانه راه اراک از دیگر اقدامات حوزه راه استان در دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در طول یک‌هزار روز خدمت دولت سیزدهم در جاده‌های استان مرکزی انجام شد که در جای اقدامی ارزشمند و بی‌سابقه است.

استاندار مرکزی بیان کرد: در طول فعالیت دولت سیزدهم جهش بی‌سابقه‌ای در حوزه‌های راهداری و بهداشت و درمان سرزمین آفتاب ایجاد شد و بسیاری از طرح‌های نیمه‌کاره دولت‌های قبل با پیگیری‌های انجام شده در دولت مردمی افتتاح و در اختیار مردم قرار گرفت.

مخلص الائمه به همراهی نهادهای اجرایی استان مرکزی در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: جاده‌های استان آفتاب در پیاده‌روی اربعین حسینی از پرترددترین جاده‌های کشور محسوب می‌شود و نیاز است نهادهای متولی تدابیر لازم را برای اصلاح و معرفی نقاط حادثه خیز بیندیشند.

وی اضافه کرد: تدابیر لازم برای موکب‌های مستقر در این مسیر با هدف ارایه خدمات مطلوب و جلوگیری از نواقص سال گذشته اندیشیده شود.

استاندار مرکزی تاکید کرد: موانعی که موجب عدم تسهیل تردد زائران یا راه‌اندازی موکب‌ها در استان، هستند باید با تدابیر مناسب رفع شوند تا شاهد حوادث جاده‌ای در این ایام نباشیم.

مخلص الائمه تاکید کرد: همچنین تمهیدات لازم برای برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در اراک برای میزبانی از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) اندیشیده شود.

وی بیان کرد: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی شهر اراک به سمت آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) برگزار می‌شود که نهادهای متولی وظیفه دارند در جهت تسهیل شرکت‌کنندگان در این آیین معنوی نهایت همکاری را داشته باشند.

پیش‌بینی شرکت ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر در پیاده‌روی جاماندگان اربعین در اراک

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم گفت: با توجه به استقبال مردم در سال گذشته که ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در پیاده‌روی جاماندگان حسینی اراک شرکت کردند امسال پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر در این آیین معنوی شرکت کنند.

«علی‌اکبر اسدی» افزود: لازم است نواقص برنامه سال گذشته در برگزاری آیین پیاده‌روی اربعین استخراج و برنامه‌ریزی لازم برای رفع آنها اندیشیده شود تا مردم با رضایت بیشتری در این آیین شرکت کنند.

وی در ادامه به کاهش آمار تصافات استان اشاره کرد و ادامه داد: تصادفات در حوزه برون شهری ۹ درصد و در حوزه درون شهری نیز ۱۳ درصد نسبت به چهار ماه سال قبل کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی هم گفت: ۲۴۸ کیلومتر روکش آسفالت، ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط کشی، به روزرسانی و روشنایی ۱۵ کیلومتر و تجهیز ۱۸ نقطه کور استان، امسال انجام شد.

«مهرداد جهانی» افزود: برنامه‌ریزی شده بود تا ۳۷ نقطه حادثه خیز استان که شناسنامه‌دار هستند طی سه سال رفع خطر شود که سال گذشته ۲۰ نقطه رفع شد و تا برج هفت امسال بقیه نقاط رفع خطر می‌شوند.

وی بیان کرد: ۲۵ کیلومتر راه روستایی در استان ساخته و تکمیل شده و ۲ پلیس راه تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در یکسال گذشته برای تامین زیرساخت‌های پایانه اراک از محل اعتبارات ملی برای بهسازی مسجد، محل استراحت رانندگان غیر بومی هزینه شد.

جهانی افزود: همچنین ۱۵ دستگاه دوربین ثبت تخلف فرسوده نیز در جاده‌های استان تعویض و ۱۵ دستگاه دوربین جدید نیز امسال نصب شد.

وی بیان کرد: میانگین فاصله دوربین ثبت تخلف در جاده‌های استان ۳۸ کیلومتر است اما در حالی که این شاخص در کشور ۲۶ کیلومتر است و بر همین اساس مجوز خرید و نصب ۳۰ دوربین ثبت تخلف دیگر در استان دریافت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: از ۱۶۸ پروژه عمرانی راهداری در سطح استان ۸۷ پروژه فعال است و علاوه برآن ۲۶ پروژه روکش آسفالت نیز در استان جریان دارد.

مدیر ساخت و توسعه اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی هم گفت: عملیات ساخت ۳۵ پروژه راه‌ با ۴۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در این استان هدفگذاری شده است.

«علی‌اصغر حمزه لویی» افزود: عملیات تعریض ۴۴ کیلومتر باند دوم در جاده‌های استان امسال انجام شد و ساخت ۷۰ کیلومتر راه نیز در سال ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: اعتبار سفر ریاست جمهوری به استان در حوزه راه ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال بود که یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

رییس پلیس راه استان مرکزی هم در این نشست گفت: وضعیت تصادف در چهار ماه اول امسال در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

سرهنگ «محمد پورشمس» افزود: ۱۷۱ نفر در تصادفات برون شهری استان در چهار ماه امسال فوت کرده‌اند که ۱۷ نفر نسبت به مدت مشابه قبل معادل ۹ درصد کمتر شده است و آمار مجروحان نیز ۲۳۵ نفر کاهش ثبت شده است.

رییس پلیس راه استان مرکزی گفت: با اجرای قانون جدید افزایش جریمه رانندگی از ۲۴ تیرماه تاکنون، علاوه بر کاهش چشمگیر برخورد پلیس با رانندگان متخلف حادثه ساز، در حوادث جرحی و تصادفی نیز ۲۳ درصد کاهش حوادث در محورهای برون‌شهری گزارش شده است.

فرماندار اراک هم در این نشست گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی هر ساله در شهر اراک با ابعاد گسترده مواجه می‌شود و از شهرهای خمین و فراهان نیز به اراک سفر می‌کنند تا در پیاده روی شرکت داشته باشند.

«امیر هادی» افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال با حجم قابل توجهی از جمعیت در پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در اراک مواجه باشیم.

شهردار اراک هم گفت: ۲۵۰ اتوبوس و ۳۰ دستگاه ون سال گذشته برای پیاده روی اربعین حسینی به جاماندگان اربعین در اراک خدمات ارایه کردند.

«علیرضا محمودی» افزود: لازم است ارایه خدمات در موکب‌های مسیر اراک به طرف امامزاده محمد عابد(ع) اراک به صورت مدیریت شده انجام شود.

شهردار اراک گفت: ظرفیت ناوگان حمل و نقل شهرداری اراک ۱۱۰ دستگاه است که ۴۰ دستگاه به مهران اعزام شده و ۵۰ دستگاه در شهر اراک پیش‌بینی شده است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha