دبیر شورای انقلاب فرهنگی: کاربرد هوش مصنوعی از راهکارهای مبارزه با فساد است

مشهد-ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر استفاده از هوش مصنوعی گفت: هوشمندسازی سامانه‌ها یکی از مهم‌ترین مسائل حکمرانی در کشور است، وقتی سامانه‌ها هوشمند نباشند، فساد شکل می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز سه شنبه در روز پایانی دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسوولان و اعضای شورای بسیج اساتید کشور در مشهد، افزود: استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به کاهش فساد و افزایش کارآمدی در حوزه‌های مختلف کمک کند.

وی بیان کرد: باید به مسائل کلیدی و اصلی حکمرانی علم و فرهنگ توجه ویژه داشته باشیم و برای حل آن ها الگوهای مناسبی ارائه دهیم، هوشمندسازی حکمرانی و استفاده از هوش مصنوعی از جمله اولویت‌های اساسی در این زمینه است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دکترین حکمرانی باید بر پایه بنیان‌های فلسفی و اصول ایدئولوژیک باشد، افزود: اگر این اصول را بپذیریم، بسیاری از سیاست‌های ما در حکمرانی متفاوت خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکایی‌ها با مشاهده ناکارآمدی مدل هرمی لیبرالیسم سرمایه‌داری، به مدل جدیدی از حکمرانی مشارکتی روی آوردند، اظهار کرد: در این مدل دولت حضور حداقلی دارد و مشارکت نخبگان و مردم در سیاست‌گذاری، تنظیم‌گری، تصدی‌گری و نظارت و ارزیابی بیشتر است.

خسروپناه گفت: حکمرانی خوب هشت ویژگی اصلی شامل مشارکت، حاکمیت قانون، شفافیت، پاسخ‌گویی، مسئولیت‌پذیری، عدالت، وفاق عمومی و اثربخشی دارد، این ویژگی‌ها به ظاهر بسیار مطلوب هستند اما باید دقت کنیم که دکترین قوانین کجا نوشته می‌شود؟ بیشتر این دکترین‌ها در آمریکا تدوین می‌شوند و دیگر کشورها بر اساس آن عمل می‌کنند.

همایش بسیج اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور ۱۴ مرداد در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت در مشهد آغاز شد و تا عصر امروز ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha