۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85560168
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارزش ریالی جرایم اقتصادی در خراسان جنوبی ۳۵۰ درصد افزایش یافت

بیرجند-ایرنا-فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ۲۷ پرونده در حوزه جرایم اقتصادی استان از ابتدای سال تاکنون به ارزش بالغ بر سه هزار میلیارد ریال تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۵۰ درصدی دارد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار حسن شجاعی نسب روز سه‌شنبه در نشست خبری افزود: شناسایی باند قاچاق لوازم یدکی گران قیمت، مقابله با قاچاقچیان احشام و اقلام خوراکی از جمله اقدامات در این حوزه بوده که ۲ هزار و ۶۸۴ پرونده تشکیل و هزار و ۳۵۱ متهم نیز دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۳۱۹ سایت مجرمانه نیز از ابتدای امسال شناسایی شده است اظهار کرد: در رسیدگی به پرونده‌ها مبلغ ۳۵ میلیارد ریال به حساب شاکیان برگشت داده شده و ۳۶۵ حساب بانکی که کلاهبرداران از آن برداشت کردند شناسایی و مسدود شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه سایبری هم به‌طور تخصصی چهار هزار و ۹۰۴ تماس فوریتی توسط پلیس پاسخ داده شده و در حوزه سرقت نیز وقوع سه هزار و ۳۰۱ فقره از ابتدای امسال تاکنون ثبت شده که کاهش ۱۸ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۸۰۳ پرونده کشف سرقت داشته‌ایم ‌از افزایش ۱۱ درصدی کشفیات در استان یاد کرد و گفت: ۱۲ مرحله طرح مقابله با سرقت در استان امسال اجرا و ۳۲۹ نفر متهم در این طرح‌ها دستگیر و ۵۷۲ فقره تشکیل پرونده نیز در این زمینه تشکیل شده است.

سردار شجاعی نسب افزود: ۲۱ باند سارق حرفه‌ای نیز از ابتدای امسال تاکنون در استان شناسایی و دستگیر شدند که سه باند مربوط به احشام بوده با ۳۷ فقره سرقت و کشف ۱۱۷ راس دام که در کاهش آمار سرقت اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه پنج مرحله کنترل سارقان حرفه‌ای در استان اجرایی شده است عنوان کرد: ۴۵ محکوم متواری از سارقان دستگیر شدند و هزار و ۴۱۳ صحنه جرم در حوزه سرقت مورد بررسی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال ۶ تن و ۳۷۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده و ۲ هزار ۷۷۱ نفر نیز دستگیر شدند.

وی در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۳۹۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از قاچاقچیان کشف شده که برخوردهای لازم انجام گرفته و شاهد هستیم که اکنون تردد کاروانی خودروها در جاده ها وجود ندارد.

سردار شجاعی نسب یادآور شد: سه باند سازمان یافته قاچاق سوخت هم امسال متلاشی شده که در این راستا ۲ دستگاه تانکر سوخت توقیف و ۷۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده است.

وی با اشاره به آمار تصادفات در استان هم گفت: طرح آتش و دود، توقیف سیستمی، آموزش‌ها، رصد و ایمن سازی معبرهای پرتصادف، توقیف خودروهای حمل قاچاق و ایجاد استراحتگاه بین‌راهی از جمله اقداماتی بوده که در راستای کاهش تصادفات انجام گرفته است.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه ۲۷ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۸۵۶ تردد در جاده‌های استان از ابتدای امسال داشته ایم اما نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۵ درصدی جانباختگان در تصادفات مواجه هستیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته در چهار ماه نخست ۱۳۷ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای استان کشته شدند اما امسال این آمار به ۱۰۳ نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه سکونت و تردد اتباع بیگانه در تمامی شهرهای خراسان جنوبی به غیر از بیرجند و خوسف ممنوع است، یادآور شد: ۵۸۷ نفر از اتباع خارجی فاقد مجوز حضور در ایران از ابتدای امسال تاکنون در استان دستگیر شدند.

سردار شجاعی نسب اظهار کرد: امسال در چهار مرحله انتخابات ۲۴۰ ساعت ماموریت توسط نیروهای انتظامی انجام شد تا بتوانند از آرای مردم صیانت کنند.

وی ادامه داد: تسهیل شرایط زائران برای زیارت عتبات عالیات و شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی هم از دیگر اقدامات پلیس بوده که این ایام بر آن تمرکز شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای سال ۲۶ هزار گذرنامه صادر شده که ۱۲ هزار و ۲۰۰ جلد آن گذرنامه زیارتی است.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به تمدید گذرنامه‌های تاریخ گذشته اقدام نمی‌شود افزود: افراد حتما باید پیش بینی لازم برای تهیه گذرنامه با اعتبار بیش از ۶ ماه داشته باشند.

سردار شجاعی نسب گفت: تمهیدات در مسیرها و جاده های کشور اندیشیده شده تا مردم با کمترین مشکل در این زیارت بزرگ شرکت کنند.

وی همچنین ضمن تبریک روز خبرنگار عنوان کرد: رسانه ساختار کاملا شناخته شده‌ای است و این ظرفیت را مبنای خوبی برای مشارکت مردمی می‌دانیم گرچه به دنبال دیگر ساختارها هستیم اما به رسانه اعتقاد داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha