۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85560193
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرکرد میزبان اختتامیه هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی کتاب‌نوش شد

شهرکرد- ایرنا- دبیر علمی هفتمین جشنواره کتابخوانی کتاب‌نوش دانش‌آموزان سراسر کشور از آغاز اختتامیه این جشنواره در شهرکرد خبر داد.

علی بزرگ‌نیا روز جمعه در آیین اختتامیه این جشنواره در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در آیین اختتامه این جشنواره ۳۵۰ نفر از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی سراسر کشور در مقطع متوسطه اول و دوم حضور دارند.

وی اظهار داشت: این جشنواره از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه برای دختران و ۲۳ تا ۲۶ مردادماه برای پسران با هدف توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

به گفته وی، دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم بر اساس میزان مشارکت دانش‌آموز در جشنواره و کسب امتیازات و انجام کنشگری در سایت کتاب‌نوش به عنوان فعال حوزه کتاب انتخاب شدند.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه در این جشنواره تلاش بر این است که دانش‌آموزان سیر مطالعاتی منطقی داشته باشند و علاقه به مطالعه و عمق بخشی به مطالعه در آنها افزایش پیدا کند گفت: در فرایند اجرایی این جشنواره دانش‌آموزان در قالب تیم‌های چند نفره چالش‌های کتابخوانی را به صورت تیمی انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: چالش تولید کتاب صوتی جمعی، چالش کتابدار، چالش سفید کتاب، چالش کتاب فروش، چالش سوادخواندن، چالش بصری سازی کتاب، چالش استندآپ کمدی کتاب، چالش کتاب آفرینش، چالش تئاتر کتاب مهمترین چالش‌های جشنواره کتاب‌نوش است.

شهرکرد میزبان اختتامیه هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی کتاب‌نوش شد

۱۲۰ هزار جلد کتاب در هفتمین جشنواره کتاب‌نوش در کشور توسط دانش‌آموزان خریداری شد

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: در سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار جلد کتاب در هفتمین جشنواره کتاب نوش کشور توسط دانش‌آموزان خریداری شد.

حجت‌الاسلام محمد خانی با اشاره به اینکه اختتامیه این جشنواره با هدف تجلیل از نفرات برتر این جشنواره در حال اجراست گفت: این جشنواره با محوریت کتاب و کتابخوانی در حال اجراست.

به گفته وی، برای برگزاری این جشنواره ۴۰ عنوان کتاب انتخاب و در سایت جشنواره بارگذاری شد و دانش‌آموزان با شرکت در این جشنواره کنشگری کتاب را انجام و آثاری در قالب عکس، پادکست، اثر هنری، نقاشی، طراحی و عکس نوشت تهیه کردند.

وی اظهار داشت :در مرحله استانی این جشنواره ۲۰۹ هزار دانش‌آموز شرکت کردند که از این تعداد ۳۵۰ دانش‌آموز به مرحله کشوری راه یافتند.

به گزارش ایرنا، در مرحله استانی و مدرسه‌ای جشنواره کتاب‌نوش ۲۰۰هزار دانش‌آموز ثبت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha