۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85560202
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف کوزه ۸۰۰ ساله در زنجان

۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۳
کد خبر: 85560202
کشف کوزه ۸۰۰ ساله در زنجان
عکس آرشیوی است

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان زنجان گفت: در پی اشراف ماموران کلانتری ۱۵، کوزه باستانی با قدمت بیش از ۸۰۰ سال در زنجان کشف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ داود مرسلی روز سه شنبه با بیان این مطلب، افزود: با اطلاع ماموران کلانتری ۱۵ شهرستان زنجان، محل نگهداری اشیای تاریخی در یک منزل مسکونی محرز شد و موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در این راستا ماموران کلانتری موفق به شناسایی و احراز هویت یک نفر و محل نگهداری اموال عتیقه شدند.

مرسلی یادآور شد: بعد از هماهنگی قضایی و در بازرسی از مخفیگاه متهم یک عدد کوزه عتیقه مربوط به دوران باستان با قدمت بیش از ۸۰۰ سال کشف و ضبط و در این رابطه پرونده مقدماتی تشکیل شد و به همراه متهم در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان، قاچاق اشیای عتیقه را تاراج هویت تاریخی و فرهنگی جامعه برشمرد و از شهروندان خواست: برای حراست از میراث و هویت تاریخی و فرهنگی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق از چهار خودروی شوتی در زنجان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان از توقیف چهار دستگاه خودروی سواری شوتی و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ حسین بدری افزود: در اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و در پی کسب خبری مبنی بر حمل کالای قاچاق با چهار دستگاه سواری شوتی ( ۲ دستگاه خودروی سواری سمند و ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵)، مراتب به صورت ویژه در دستور کار عوامل دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران پس از هماهنگی قضایی و پایش مسیرها خودروهای اعلامی را در آزادراه زنجان - تبریز با علائم هشدار دهنده و دستور ایست متوقف کردند.

این مسوول گفت: در بازرسی از آنها در مجموع ۳۱۹ کیلوگرم غذای سگ و گربه خارجی، ۵۹۲ عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی، ۱۷ هزار و ۱۱۴ عدد قرص ماشین ظرفشویی خارجی و یک هزار و ۵۳۴ قوطی نوشیدنی انرژی زا خارجی فاقد اوراق مثبته گمرکی کشف و ضبط کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان تصریح کرد: در این خصوص چهار نفر دستگیر شدند و پرونده قضایی تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

سرهنگ بدری خاطرنشان کرد: اشراف اطلاعاتی و روحیه جهادی کارکنان خدوم پلیس امنیت اقتصادی استان موجب شده است که قاچاقچیان نتوانند به راحتی در چرخه اقتصاد خلل ایجاد کرده و به اهداف شوم اقتصادی خود برسند.

کشف ۴۹ تن گندم قاچاق در ایجرود

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود گفت:‌ در پی توقیف چهار دستگاه کامیون باری ۴۹ تن گندم قاچاق در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ محمد معصومی راد افزود: طرح عملیاتی مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور، در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در این راستا ماموران موفق شدند طی عملیاتی چهار دستگاه کامیون باری حامل بار گندم را متوقف کنند.

سرهنگ معصومی راد تصریح کرد: از این چهار کامیون باری مقدار ۴۹ تن گندم قاچاق فاقد مجوز کشف شد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش این مقدار گندم قاچاق هشت میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود خاطرنشان کرد: در این خصوص چهار نفر دستگیر و گندم توقیفی به سیلوی مرکزی شهرستان ایجرود تحویل شد.


کشف بیش از سه کیلوگرم مواد مخدر در طرح عاصفات

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان خدابنده از اجرای طرح عاصفات وکشف چهار کیلو و ۲۸۵ گرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۷۳ نفر خرده فروش و معتاد در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ محمد عزیزی افزود: طرح عاصفات با هدف پاکسازی در نقاط مختلف شهرستان خدابنده با حضور عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر و کوپ شهرستان به اجرا درآمد.

وی اظهار داشت: در نتیجه اجرای این طرح ۴۵ نفر توزیع کننده مواد مخدر و ۲۸ نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند که از آنها سه کیلو و ۲۸۵ گرم انواع مواد مخدر کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده با بیان اینکه همه متهمان به مرجع قضایی و معتادین متجاهر به کمپ معرفی شدند، گفت: هدف از اجرای این طرح، نا امن کردن فضا برای سوداگران مرگ و مخلان امنیت است و این طرح به صورت مداوم در دستور کار پلیس قرار دارد.


کشف بیش از چهار میلیارد لوازم خانگی قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود گفت: در پی توقیف یک دستگاه سواری پژو، تعداد ۱۰ دستگاه لوازم برقی خانگی قاچاق به ارزش تقریبی چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ محمد معصومی راد اظهار داشت: ماموران امنیت اقتصادی حین رصد مسیرهای استان به یک دستگاه خودروی سواری پژو در مسیر بیجار - زنجان مشکوک شدند.

وی افزود: با اشراف پیرامونی و مراقبت های پلیسی خودروی مورد نظر متوقف شد که در بازرسی از آن تعداد ۱۰ دستگاه لوازم برقی خانگی قاچاق به ارزش تقریبی چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی با اشاره به انتقال خودرو به پارکینگ، ادامه داد: در این راستا پرونده مقدماتی تشکیل و یک نفر راننده به همراه کالای مکشوفه به مرجع قضایی تحویل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha