محیط اشتغال در قزوین برای مادران شیرده مناسب سازی شود

قزوین - ایرنا - کارشناس مرکز بهداشت شهرستان قزوین گفت: حمایت از مادران شیرده با افزایش مدت زمان شیردهی و سلامت مادر و کودک همراه است و از این رو فراهم کردن امکان این موضوع در محیط کار یک ضرورت اساسی است.

رقیه خداداد بیگی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فراهم کردن امکان شیردهی در محیط کار مزایایی برای کارفرما و جامعه از جمله، غیبت کمتر و بهره وری بیشتر دارد و بنابراین مادران شیرده در تمام مدت مرخصی زایمان، باید تغذیه کودک را با شیر خود به طور مکرر رعایت کنند و پس از بازگشت به کار، دفعات شیردهی را در زمان عصر، شب و هنگام تعطیلات افزایش دهند.

وی ادامه داد: تشویق و حمایت به مادران دارای فرزند شیرخوار و جلب حمایت اطرافیان و نزدیکان وی به ویژه همسر، سبب موفقیت مادر برای ادامه شیردهی، توجه بیشتر به سلامت خود و شیرخوار و تطبیق با شرایط جدید زندگی می‌شود.

خدادادبیگی خاطرنشان کرد: کم خوابی و بیدار شدن مکرر در شب، مراقبت از سایر فرزندان، خانه‌داری و همسرداری از جمله مسایلی هستند که مادر با آن روبرو است و شروع به کار و احساس مسوولیت شغل خارج از منزل، به مادر دارای کودک شیرخوار فشار اضافی وارد می‌کند.

این کارشناس تصریح کرد: مادران شاغل، شیر خود را از قبل دوشیده و برای تغذیه فرزند خود در اختیار فرد مراقب کننده از کودک قرار دهد تا کودک بتواند با این شیر تغذیه کند.

وی اضافه کرد: همچنین تخلیه مرتب سینه‌ها به تهیه‌ شیر برای تغذیه‌ بعدی شیرخوار، افزایش تولید شیر، تسکین و راحتی سینه کمک خواهد کرد.

کارشناس مرکز بهداشت شهرستان قزوین با بیان اینکه مادر تغذیه تکمیلی کودک را نباید زودتر از موعد شروع کند، خاطرنشان کرد: مادر شیرده باید غذا و مایعات کافی مصرف کند و هر نوبت که به نوزاد یا شیرخوار خود شیر می دهد یک لیوان مایعات از جمله شیر، آب میوه یا آب نوشیدنی مصرف کند تا دچار کم آبی بدن نشود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha