سازمان محیط زیست از پژوهش‌هایی با موضوع تغییر اقلیم حمایت ویژه ‌می‌کند

سنندج- ایرنا- معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: این سازمان امسال به طور ویژه از طرح‌های پژوهشی با موضوع تغییر اقلیم و طبیعت گردی حمایت مالی می‌کند.

به گزارش ایرنا، نورالله مرادی روز سه شنبه در نشستی با رئیس دانشگاه کردستان و جمعی از مدیران و کارکنان اداره کل محیط زیست استان در سنندج؛ با اشاره به افتتاح خانه فناور محیط زیست در این دانشگاه اظهار کرد: خانه‌های فناور به منظو ربرقراری پیوند بین دانشگاه و سازمان محیط زیست به شکل عملی و کاربردی طراحی شده است.

وی اضافه کرد: معتقدیم دانشگاه‌های هر استانی بایستی معضلات وچالش های زیست محیطی استان خود را احضا و برای برطرف شدن آنها طرح ارائه کنند و خانه فناور فرصتی برای اجرایی کردن این مهم است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: در قالب خانه های فناور کارگروهی متشکل از دانشگاهیان و مدیران و کارشناسان سازمان محیط زیست تشکیل می شود تا به شناسایی چالش های زیست محیطی وکارهای عملیاتی پرداخته شود.

مرادی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های موجود در دانشگاه های کشور افق مطلوبی را برای محیط زیست پیش بینی می کنیم و حامی انجام پژوهش های کاربردی در این حوزه هستیم.

وی با اعلام اینکه سازمان محیط زیست از همه طرح های پژوهشی که به حل معضلات زیست محیطی بپردازد، حمایت می کند، افزود: امسال اولویت این سازمان حمایت از طرح ها و پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با موضوع تغییر اقلیم و طبیعت گردی است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: این سازمان به پایان نامه های کارشناسی ارشد حول موضوع مذکور تا ۲۵۰ میلیون ریال و به رساله های دکتری هم تا ۶۰۰ میلیون ریال حمایت مالی می کند.

نخستین خانه فناور محیط زیست در دانشگاه کردستان افتتاح شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha