فرماندار تهران: ۳ هزار انشعاب برق در بازار ایمن‌سازی شد + فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار تهران با اشاره به همکاری خوب کسبه برای ایمن سازی بازار به ویژه در حوزه سیم کشی برق گفت: در یکسال اخیر سه هزار انشعاب برق بازار ایمن سازی و ساماندهی شده است.

به گزارش ایرنا، احمد قیومی روز سه‌شنبه از نحوه ایمن سازی و ساماندهی بازار بزرگ تهران و تمامی ۳۴ طرحواره‌ای که برای این امر اختصاص داشته، بازدید کرد و از سوی دیگر پای صحبت کسبه بازار نیز نشست.

وی در جلسه افزایش ارتقای ایمنی بازار بزرگ کلانشهر تهران با اشاره به اهمیت افزایش توان ایمنی بازار اظهار کرد: یکی از خطراتی که بازار را تهدید می‌کرد مشکل برق کشی بود که از گذشته پیگیری شده اما هم اکنون پیشرفت فیزیکی طرح‌ها با رشد قابل توجهی روبرو شده است.

معاون استاندار تهران افزود: خوشبختانه طرح جامعی در راستای ارتقا ایمنی و امنیت بازار تهران از یکسال گذشته با پیگیری شهردار آغاز شده و بازاریان همراه این طرح شدند بطوریکه فقط سه هزار انشعاب برق در یکسال اخیر ایمن سازی و ساماندهی شد.

قیومی تاکید کرد: این طرح ۳۴ گانه یک اقدام مشترک بین دولت و شهرداری با زمان بندی کوتاه مدت و میان مدت در راستای افزایش ایمنی بازار در حال اجرا بوده و طی یکسال گذشته رشد و سرعت خوبی را تجربه کرده است و حضور میدانی امروز ما هم برای رصد پروژه اجرایی است.

فرماندار تهران گفت: امیدواریم با وجود برخی موانع، سرعت پیشبرد با همین پیشروی‌های امروز ادامه یابد، این طرح صرفا در حوزه برق نبوده و با کمک شهردار تهران در بخش‌های مختلفی چون فاضلاب و کلیه زیرساخت‌ها همچنین موضوعات آتش نشانی، بازآفرینی و ایمن سازی تاسیسات و غیره است و کارهای مهمی انجام شد.

وی ادامه داد: جدول زمان بندی ۳۴ گانه با همکاری سازمان‌های مختلف همچون ادارات خدمات رسان، شهرداری تهران و میراث فرهنگی شکل گرفته و با توجه به پیشرفت خوب پروژه لازم است تا اجازه ندهیم کار با مشکل روبه رو شود و خدمات با همان سرعت مطلوب اجرایی شود.

فرماندار: ۳هزار انشعاب برق بازار تهران ایمن‌سازی شد + فیلم

قیومی اظهار کرد: ساماندهی و ایمن سازی بازار تهران در همه حوزه‌ها در واقع اقدام مشترک دولت و شهرداری تهران و با همراهی کسبه در حال اجراست؛ امروز تمرکز فرمانداری تهران روی طرح ۳۴ گانه‌ای است که با توجه به حساسیت‌های بازار تصویب شد.

معاون استاندار تهران با اشاره به اهمیت اجرای طرح ۳۴گانه ارتقای ایمنی و امنیت بازار بزرگ تهران یادآور شد: هرجا نیاز به ارتقای هم افزایی و همراهی بیشتر بین دستگاه‌ها مطرح است ما در ایجاد آن در کنار شما هستیم و امروز اجرای این طرح مهم بیش از پیش احساس می‌شود و با کمک خود کسبه و دستگاه‌های اجرایی در مدت زمان معین اجرایی خواهد شد.

فرماندار: ۳هزار انشعاب برق بازار تهران ایمن‌سازی شد + فیلم

پیش از این جلسه در بازدید میدانی صورت گرفته که با همراهی بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، مخبریان نژاد رییس اداره بازرسی فرمانداری، محمدی انارکی شهردار منطقه ۱۲، محمدی رییس سازمان آتش نشانی، هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، هدایی پور مدیرعامل شرکت گاز استان تهران و هیات امنای بازار صورت گرفت، آخرین وضعیت ایمنی بازار بزرگ تهران مورد رصد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مجموعه بازار تهران که مملو از مغازه و انبارهای قدیمی و ناایمن است که هر چند وقت یکبار شاهد آتش سوزی در این اماکن هستیم، موضوع ایمن سازی بازار تهران به عنوان قلب اقتصادی پایتخت در سال‌های اخیر مورد توجه شهرداری و اعضای شورای شهر تهران بوده اما سریال تکراری آتش سوزی ها در بازار را هر چند وقت یکبار شاهد هستیم.

علیرضا زاکانی چندی پیش در خصوص آخرین وضعیت ایمن سازی بازار تهران چندی پیش به خبرنگار ایرنا، گفته بود: طرح ایمن سازی این مجموعه دنبال می‌شود اما سرعت آن کُند است.

وی اضافه کرد: به هرحال موضوع ایمنی بازار تهران با توجه به وسعت و موقعیت و سایر اقدامات، بسیار پیچیده است و نیاز به زمان دارد اما این طرح در حال دنبال شدن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha