۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85560363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس دانشگاه کردستان: دانشگاه‌ها به سمت رفع نیازهای جامعه حرکت ‌کنند

سنندج- ایرنا- رئیس دانشگاه کردستان گفت: دانشگاه‌ها از آموزش محوری صرف عبور کرده و به سمت رفع نیازهای جامعه در حال حرکت هستند.

به گزارش ایرنا، حامد قادرزاده روز سه‌شنبه در نشستی که با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در دانشگاه کردستان برگزارش شد، اظهار کرد: دانشگاه امروز از پرداختن صرف به بخش نظری و تئوری عبور کرده و به دنبال تعامل بیشتر با نهادهای مختلف و رفع نیازهای جامعه است.

وی اضافه کرد: زمانی که تخصیص منابع مالی و انسانی براساس اولویت بندی نیازهای جامعه در بخش های مختلف انجام شود شاهد نتیجه موثر و رفع معضلات و مشکلات خواهیم بود.

رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: معتقدیم توسعه رشته‌های تحصیلی و موضوع پایان نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا باید براساس نیاز و مسائل مهم جامعه باشد.

قادرزاده انجام هر فعالیتی را منوط به داشتن پیوست زیست محیطی خواند و افزود: همانگونه که اجرای هر طرحی مستلزم داشتن پیوست های اجتماعی و فرهنگی است به پیوست زیست محیطی هم نیاز دارند.

وی بیان کرد: در برقراری ارتباط بین دانشگاه با ارگان‌ها و نهادهای مختلف هدف نباید فقط امضای تفاهم نامه باشد؛ چراکه تفاهم نامه اگر تبدیل به تعامل و تفاهم نباشد به عمل گرایی و نتیجه موثر منجر نخواهد شد.

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: امیدواریم خانه فناور محیط زیست در این دانشگاه منجر به افزایش تعامل بین دانشجویان و اساتید با سازمان محیط زیست شود و این افراد با طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی بتوانند در رفع مشکلات و چالش های این حوزه در محیط زندگیشان رسالت خود به نحو احسن انجام دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان هم در این نشست بهره‌مندی از توان نخبگان و دانشجویان را در شناسایی و رفع مشکلات زیست محیطی بسیار موثر و کمک کننده خواند و اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف راه‌اندازی خانه فناور در دانشگاه کردستان برقراری و تقویت ارتباط بین داشنگاه و محیط زیست و همچنین در صورت لزوم اتصال آن به حوزه صنعت است.

اقبال حمیدی اضافه کرد: در صورتیکه از توان علمی موجود در دانشگاه و ایده های خلاقانه اساتید و دانشجویان در بحث چالش های محیط زیست به ویژه در زمینه آلودگی های آب و خاک استفاده کنیم شاهد حفظ و بهبود محیط زیست خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha