انتقاد مقام ارشد روسیه از دخالت های آمریکا و اتحادیه اروپا در جنگ اوکراین

تهران-ایرنا- رییس دومای دولتی روسیه اعلام کرد که آمریکا و رهبران اتحادیه اروپا با افزایش تنش‌ها بین کی‌یف و مسکو و تامین سلاح برای اوکراین می‌توانند پیامدهای غم‌انگیزی برای جهان ایجاد کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تاس، ویاچسلاو والودین رییس دومای دولتی روسیه در کانال تلگرامی خود با انتقاد از همکاری ها و حمایت های آمریکا و اروپا از اوکراین؛ نوشت: این نوع همکاری ها تهدیدی برای امنیت مسکو به حساب می آید. پارلمان و شهروندان آمریکا و اروپا آگاه باشند که رهبرانشان عقل خود را از دست داده اند و این گونه رویکردها می تواند برای جهان و جهانیان پیامدهای جبران ناپذیری داشته باشند.

والودین همچنین با اشاره به بمباران هسته ای سال ۱۹۴۵ میلادی توسط آمریکا در شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن یادآور شد آمریکا تنها کشوری است که تا کنون از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

وی با بیان این که رویکرد آمریکا در طی سال ها تغییر نکرده و آن ها اوکراین را به عاملی برای حمله به روسیه تبدیل کرده اند؛ اظهار داشت: آمریکا حتی زیرساخت های پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را در مناطق آسیایی برای رویارویی با چین گسترش داده اند.

رییس دومای روسیه گفت در حال حاضر پتانسیل روسیه و چین در زمینه هسته ای تغییر کرده و شرایط به گونه ای دیگر رقم خورده است.

وی در پایان تاکید کرد که سلاح های جدید روسیه کاملا به روز هستند و این امر نشان دهنده برتری روسیه نسبت به آمریکا در این زمینه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha