استاندار: طرح انتقال آب دریا به اصفهان با رویکرد شجاعانه شهید رییسی تصویب شد

اصفهان-ایرنا-استاندار اصفهان گفت: انتقال آب دریا به اصفهان که سالها در مرحله طرح و مطالعه معطل مانده بود با رویکرد شجاعانه رییس جمهور شهید تصویب و عملیاتی شد.

به گزارش ایرنا، سید رضا مرتضوی روز سه شنبه در آخرین نشست خبری با خبرنگاران در دوره دولت سیزدهم که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد افزود: انتقال آب به فلات مرکزی از دریای جنوب، به عنوان یک رویا از پیش از انقلاب اسلامی مطرح و مورد مطالبه بود اما تا دولت سیزدهم به منصه ظهور و نتیجه نرسید.

وی افزود: این موضوع باتوجه به شرایط استان و مطالبات مردمی در دولت‌های گذشته نیز پیگیری شده بود اما مطالعات آن براساس نظر کارشناسان خبره دارای اشکالاتی بود که استان را با معضلات جدید مواجه می‌کرد.

استاندار اصفهان عنوان کرد: کدر بودن آب، میزان گنجایش آبگیر مورد نظر و مسائل پدافندی از جمله مواردی بود که این مطالعات را رد می کرد از این رو بنا شد در دولت سیزدهم مطالعات جدیدی با هدف تأمین آب استان از دریای جنوب دنبال شود.

مرتضوی گفت: در نتیجه این بررسی ها به بخشی از آب دریای عمان رسیدیم که دارای بهترین ویژگی ها برای انتقال به استان بود.

وی ادامه داد: خطاب رییس جمهور شهید به من این بود که انتظار مردم اصفهان احیای کامل زاینده رود است و نه کمتر از آن، بر همین اساس هم پروژه های آب اصفهان با وجود برخی تردیدها در بدنه دولت، مورد حمایت مستقیم شخص آیت الله رییسی بود بطوریکه بدون حمایت ایشان بطور یقین با بن بست مواجه می شدیم.

استاندار: طرح انتقال آب دریا به اصفهان با رویکرد شجاعانه شهید رییسی تصویب شد

استاندار اصفهان افزود: به این ترتیب طرحی که طبق برآوردها حداقل ۱۱ سال اجرای آن به طول می‌انجامید ظرف یک سال و نیم گذشته ۷۶۰ کیلومتر از مسیر یکهزار کیلومتری آن با آبگیر اختصاصی لوله گذاری شده است.

به گفته وی شتاب اجرای پروژه‌های تأمین آب استان اعجاز بی‌سابقه‌ای است که در دولت سیزدهم رقم خورده است.

مرتضوی افزود: تلاش ما این بود که شهریور سال ۱۴۰۴ در روزهای پایانی دولت سیزدهم این پروژه به سرانجام برسد، اکنون در نبود شهید رییسی نیز با تمام توان گروه عظیمی از خادمان مردم اصفهان در جایگاه های مختلف مسوولیت و مدیریت به دنبال تحقق تأمین آب استان اصفهان از دریای عمان هستند.

استاندار: طرح انتقال آب دریا به اصفهان با رویکرد شجاعانه شهید رییسی تصویب شد

استاندار اصفهان با بیان اینکه افق ما برای اتمام این پروژه به شرط حفظ شتاب اجرای آن تا شهریور سال آینده است، افزود: امیدوارم با درایت دلسوزان و تیم مدیریت استان در دولت چهاردهم، دستگاه‌های نظارتی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، این پروژه همانند گذشته روی میز ریاست جمهوری باقی بماند و در زمان مقرر محقق شود.

وی گفت: پروژه تأمین آب اصفهان از منابع جنوب استان که اکنون به نام شهید جمهور آیت الله رییسی مزین شده است نیز با حمایت‌های قاطعانه ایشان آغاز شد.

احیای زاینده رود؛ خیلی نزدیک

مرتضوی با بیان اینکه به حفظ و توسعه مسائل زیست محیطی در همه پروژه های استان توجه ویژه شده است، افزود: محور بسیاری از مشکلات استان نبود جریان دائمی رودخانه زاینده‌رود است که با برقراری آن مشکلات کشاورزان، آلودگی هوا و تهدید انتشار ریزگردهای تالاب گاوخونی رفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: غول خفته گاوخونی با ادامه نادیده گرفتن حقابه این تالاب بین‌المللی بیدار خواهد شد و فلات مرکزی ایران را با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد کرد از این رو برای گرفتار نشدن در اَبَر چالش‌های محیط زیستی، پیگیری پروژه‌های تأمین آب استان و اجرای آنها ضروریست.

استاندار اصفهان نوید داد: با اجرای پروژه‌های تامین آب اصفهان و وارد مدار شدن سامانه شهید رییسی(آب های جنوب استان) در بهار سال آینده و با مجموعه اقداماتی که در کوهرنگ انجام می‌شود احیای زاینده رود در اواخر سال ۱۴۰۴ قابل‌تحقق است.

مسکن خبرنگاران با جدیت پیگیری می شود

مرتضوی با قدردانی از تلاش و تیزبینی خبرنگاران گفت: وظیفه رسانه ها ثبت و پیگیری مستمر پروژه‌های استان است تا زمانی که نتایج آن به ثمر بنشیند.

استاندار: طرح انتقال آب دریا به اصفهان با رویکرد شجاعانه شهید رییسی تصویب شد

وی افزود: مسکن خبرنگاران استان اصفهان در مرحله تعیین تکلیف از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور قرار دارد و همه تلاش مدیریت استان برای به سرانجام رساندن آن تا پیش از پایان مسوولیت دولت سیزدهم متمرکز شده است.

اهتمام ویژه دولت سیزدهم به حوزه گردشگری اصفهان

استاندار اصفهان تعیین تکلیف کارخانه ریسباف پس از ۲۰ سال برای تبدیل به موزه بین المللی را یکی از اقدامات راهگشا و منحصر به فرد دانست که پس از سالها در دولت سیزدهم به نتیجه رسیده است.

استاندار: طرح انتقال آب دریا به اصفهان با رویکرد شجاعانه شهید رییسی تصویب شد

استاندار اصفهان گفت: براساس همین مصوبه، مالکیت ریسباف که ملک بانک ملی بود به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منتقل شد تا مسیر حفظ و احیای این مجموعه هموار گردد و به بزرگترین پروژه احیا شده در حوزه میراث فرهنگی پس از انقلاب اسلامی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره کل آن در استان، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، نمایندگان استان بالاخص آقای طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از جمله نقش‌آفرینان فعال در حوزه احیای کارخانه ریسباف بودند.

مرتضوی ثبت جهانی هشت کاروانسرای استان اصفهان، ثبت کاشان به عنوان شهر جهانی بافته های سنتی، احداث و بهره‌برداری ۲۴۲ تاسیسات گردشگری از جمله (پارک طبیعت‌گردی، هتل، مجتمع‌های گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، رشد بیش از ۱۰۰ درصدی اعتبارات حوزه میراث فرهنگی و رشد ۳۳۰ درصدی صنعت گردشگری استان اصفهان را از دیگر دستاوردهای این بخش عنوان کرد که نشان از تلاش در راستای تحقق رویکرد راهبردی ارتقاء صنعت گردشگری در استان است.

برنامه ریزی برای برطرف شدن ناترازی برق

استاندار اصفهان در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره تازه ترین وضعیت شبکه برق استان گفت: تراز برق در استان اکنون منفی است و این شرایط و محدودیت‌ها در همه استان‌های هم اقلیم هم اتفاق می‌افتد.

مرتضوی با بیان اینکه تامین چهار هزار مگاوات برق برای رفع ناترازی پیش بینی شده است، افزود: برخی از این طرح‌های تولید برق افتتاح شده و برخی نیز در وضعیت تکمیل و بهره برداری است و تاکنون ۷۰۰ مگاوات برق سیکل ترکیبی وارد مدار شده است.

به گفته وی با وارد شدن بخشی از تولیدات برق خورشیدی در سه ماه آینده به مدار، این ناترازی بتدریج جبران خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استاندار اصفهان در این دورهمی صمیمانه که در آستانه روز خبرنگار برگزار شد از اهالی رسانه استان اصفهان تجلیل کرد.

استاندار: طرح انتقال آب دریا به اصفهان با رویکرد شجاعانه شهید رییسی تصویب شد

بخشی از آخرین نشست خبری سیدرضا مرتضوی همچنین با بازگویی رویکردهای یاری بخش رییس جمهور شهید برای گره گشایی از طرح های مهم اصفهان همراه بود که بغض استاندار را به همراه داشت.

این جلسه با صدای تشویق خبرنگاران به پاس تلاش های استاندار و مدیران دولت سیزدهم پایان یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha