مدیرکل بهزیستی: مازندران رتبه دوم جمعیت سالمند کشور را در اختیار دارد

ساری - ایرنا - مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان این که، این استان با در اختیار داشتن ۱۳.۲۶ درصد جمعیت بعد از استان گیلان در رتبه دوم جمعیت سالمند کشور قرار دارد، گفت که سالمندی با سرعت قابل توجهی در حال افزایش بوده و لازم است در این ارتباط و همچنین نحوه ارایه خدمات مناسب به سالمندان راهکار اساسی اتخاذ شود.

فریبا بریمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه رویکرد اصلی سازمان بهزیستی، خانواده محوری است، افزود:‌ هم اکنون هشت میلیون و ۸۶۳ هزار نفر از جمعیت کشور سالمندند که از این تعداد، چهار میلیون و ۲۶۸ هزار نفر مرد و بقیه نیز زن هستند.

وی سالمندی را یک فرایند طبیعی زیستی دانست و اظهار کرد: بر اساس پیش بینی سازمان بهداشت جهانی، سالمندان جهان در بازه زمانی سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۵۰ از ۱۲ درصد به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت. وی از ارایه خدمات بهزیستی مازندران به ۵۹ هزار سالمند این استان خبرداد و خاطرنشان کرد: مناسب سازی واحد مسکونی، پرداخت مستمری به افراد واجد شرایط، ارائه تجهیزات و وسایل کمک توانبخشی، خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه و خدمات توانبخشی سرپایی از طریق کلینیک ها از جمله خدمات ارایه شده این نهاد حمایتی و خدماتی به سالمندان است.

وی با بیان اینکه هم اکنون سه خانه حمایتی به سالمندان مازندران خدمات ارایه می دهند، تصریح کرد: این خانه ها با ایجاد الگوهای جدید و با هدف کوچک سازی مراکز تجمعی تاسیس و راه اندازی شده اند و ۱۰ نفر نیز در این خانه ها نگهداری می شوند.

مدیرکل بهزیستی: مازندران رتبه دوم جمعیت سالمند کشور را در اختیار دارد

مدیرکل بهزیستی استان هدف از تشکیل شورای ساماندهی سالمندان را ارتقا سلامت و رفاه این قشر عنوان کرد و گفت: هدف کلی این شورا بهبود روش زندگی و ارتقای کیفیت آن و ایجاد رضایت از زندگی در سالمندان از طریق ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی است.

بریمانی بر لزوم حفظ موقعیت و جایگاه سالمندان در خانواده ها تاکید کرد و افزود:‌ حفظ احترام، شان و حرمت سالمندان و فراهم کردن امکان تداوم حضور آنان در جامعه از جمله سیاست های شورای ساماندهی سالمندان است.

بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.

بهزیستی مازندران ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha