۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85560479
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدارس خلخال آماده اجرای پروژه مهر هستند

اردبیل-ایرنا- معاون مدیر آموزش و پرورش خلخال از پایان ثبت نام دانش آموزان در این شهرستان خبر داد و گفت: همه مدارس شهری و روستایی این شهرستان آماده اجرای پروژه مهر در ابتدای سال تحصیلی امسال هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد محمدی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال با اشاره به انجام پیش مقدمات اجرای پروژه مهر در سال تحصیلی جاری اظهار کرد: ثبت نام دانش آموزان در بیشتر مدارس خلخال به پایان رسیده، تعمیرات مدارس صورت گرفته و بیش از ۸۰ درصد از کارهای مربوط به خرید و تامین کتب درسی در مقاطع مختلف تحصیلی دانش‌آموزان نیز انجام شده و همه مدارس شهری و روستایی آماده اجرای پروژه مهر در سال جاری هستند.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و معلم در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه دوره اول گفت: پروژه مهر در سال تحصیلی جدید در حالی آغاز می‌شود که مدیریت آموزش و پرورش خلخال برای جبران کمبود نیروی انسانی و۶۲ معلم در این ۲ مقطع از بازنشستگان در مقطع ابتدایی و اضافه تحصیل معلمان شاغل در مقطع تحصیلی متوسطه دور اول استفاده خواهد کرد.

معاون مالی و پشتیبانی مدیر آموزش و پرورش خلخال همچنین گفت: با توجه به عدم وجود امکانات برای تمرینات عملی ، فعالیت رشته تربیت بدنی در هنرستان دخترانه فضه و تنها هنرستان فنی و حرفه‌ای دارای این رشته تحصیلی شهرستان متوقف شد.

به گفته این مقام مسئول با توجه به مخالفت اکثریت اعضای شورای آموزش و پرورش خلخال با پیشنهاد راه‌اندازی این رشته در هنرستان فنی و حرفه‌ای باهنر پسرانه خلخال، این رشته در این هنرستان هم راه اندازی نخواهد شد.

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش خلخال نیز در این جلسه گفت: کمک‌های مردمی در مدارس این شهرستان به صورت داوطلبانه بوده و هیچ اجباری برای دریافت کمک مالی از اولیای دانش آموزان از سوی مدیران و گردانندگان مدارس وجود نخواهد داشت.

سید جواد یحیی‌زاده گفت: با توجه به داوطلبانه بودن کمک‌های مالی در مدارس، نیازی به مصوبه شورای آموزش و پرورش برای تعیین سقف کمک‌های مردمی برای مدارس وجود ندارد.

وی با اشاره به پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی شهریه مدارس هیئت امنایی خلخال گفت: با تصمیم اعضای شورای آموزش و پرورش با افزایش ۲۵ درصد شهریه موافقت شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش خلخال اظهار کرد: شهریه سال تحصیلی گذشته ۲ مدرسه شهید چمران و حضرت معصومه هشت میلیون ریال بود که مدیران این مدارس برابر مصوبه شورای آموزش و پرورش خلخال می توانند شهریه خود را تا سقف ده میلیون ریال افزایش دهند.

فرماندار خلخال گفت: با توجه به مراجعه حجم بسیار بالایی از دانش‌آموزان جهت ثبت نام دراین مدارس لازم است که برای حل مشکل یاد شده نسبت به توسعه مدارس هیئت امنایی و یا حذف دو مدرسه فعلی هیئت امنایی در شهر خلخال اقدام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha