۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۲
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85560529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۲۰ هزار افغانستانی مقیم خراسان رضوی برای مراسم اربعین ثبت‌نام کردند

تایباد- ایرنا- مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار نفر از افغانستانی‌های مقیم استان خراسان رضوی برای سفر به عراق و شرکت در همایش اربعین حسینی در دفاتر کفالت ثبت‌نام کرده اند.

به گزارش ایرنا، حسین شرافتی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از محل برپایی موکب اربعین مرز دوغارون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین تاکنون ۲۵ هزار نفر از زائران افغانستانی برای ورود به کشور از طریق مرز دوغارون و شرکت در عزاداری های پایانی ماه صفر در عراق و عتبات عالیات ثبت نام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال در روزهای آخر صفر و ایام اربعین ورود زائرین افغانستان به ایران از طریق مرز رسمی دوغارون بیش از ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: مرز دوغارون تنها گذرگاه رسمی ورود زائران افغانستانی به جمهوری اسلامی ایران و در ادامه سفر آنها به عراق است، همه امکانات لازم برای زائران این کشور همسایه در این نقطه فراهم شده است.

وی گفت: بنا بر مصوبه ستاد اربعین کشور، امسال زائرینی که قصد سفر به کربلا را دارند باید ویزای ایران و عراق را به همراه داشته باشند.

شرافتی راد افزود: برای جابه جایی مسافران و زائران افغانستانی از مرز دوغارون به سمت مرزهای خروجی کشور با رایزنی های انجام شده ۲۵۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل و نقل افغانستانی در این بازه زمانی استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۲ ستاد مردمی در مشهد مقدس و شهر هرات برای زائران افغانستان در ماه صفر راه اندازی شده است، بیان کرد: استقبال و پذیرایی از زائران افغانستان در طول سفر به ایران از سمت معبر زمینی دوغارون و در برگشت از عراق به مشهد ادامه دارد و برای این مشتاقان اهل بیت (ع) اسکان موقت نیز در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: از همه توان و ظرفیت های خیرین و نیروهای مردمی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم کشور افغانستان استفاده خواهیم کرد و در بازدیدی که از مرز دوغارون در این راستا انجام شد، خوشبختانه همه مسوولین این شهرستان در آمادگی کامل هستند و خود را برای استقبال از زائرین آماده کرده اند.

اتباع افغانستان برای شرکت در مراسم عزاداری پایان ماه های محرم و صفر در عراق، سفر خود از مرز دوغارون را به صورت رسمی از سال ۱۳۹۶ به این کشور آغاز کردند که با شیوع کرونا، این سفرهای زیارتی در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ متوقف شد اما پس از فروکش کردن کرونا تاکنون افزون بر ۱۵۰ هزار نفر از مشتاقان افغانستانی زیارت مقبره‌های اهل بیت (ع) به کشور عراق مشرف شده اند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha