۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85560534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاشان از شهرستان‌های دارای کمترین نرخ بیکاری در اصفهان است

کاشان- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان گفت: کاشان از شهرستان‌های دارای پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان اصفهان است بطوریکه این شاخص در بهار امسال به ۶.۷ درصد رسید.

به گزارش ایرنا، میانگین نرخ بیکاری کشور در بهار امسال ۷.۷ درصد و در استان اصفهان ۸.۳ درصد بود.

حسن اربابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص نرخ بیکاری شهرستان کاشان در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل وضعیت بهتری داشته است.

وی با اشاره به عملکرد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان در حوزه صادرات تعاونی‌ها و تشکیل تعاونی‌های جدید، اظهار کرد: ۲۵ تعاونی جدید در یک سال اخیر در شهرستان تشکیل و ۴۱۰ فرصت شغلی در سامانه هوشمند بخش تعاون ثبت شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان خاطرنشان کرد: بیش از ۳۶۴ شرکت ‌تعاونی با ۲۰۰ هزار عضو در شهرستان فعال است.

اربابی با بیان اینکه پنج درصد سرمایه‌ در گردش کاشان مربوط به بخش تعاون است، خاطرنشان کرد: تعاونی‌های کاشان از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از چهار میلیون دلار صادرات به کشورهای دیگر داشتند.

وی از سهمیه ۲۵ درصدی تعاونی‌های کاشان از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای تسهیلات اشتغال در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان خبر داد و افزود: عمده مشکل تعاونی‌های شهرستان در زمینه تامین سرمایه در گردش است.

اربابی با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به‌منظور تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیان کرد: وفاق خوبی بین بخش دولتی و خصوصی شهرستان برقرار شده که در جهت منافع مردم است.

وی با تاکید بر اهمیت وفاق تعاونی‌ها و نقش آن در تحقق جهش تولید، اظهار کرد: شورای توسعه تعاون شهرستان به‌زودی تشکیل می‌شود و به سمت کاربردی شدن آن حرکت خواهیم کرد.

اربابی با اشاره به تشکیل مرکز داوری اتاق تعاون در کاشان برای حل و فصل اختلافات بین تعاونی‌ها، گفت: ۱۲ پرونده تاکنون در این مرکز بررسی و ۸۰ درصد آنها به مصالحه با صدور رأی منجر شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha