۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85560541
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید استاندار خراسان جنوبی بر جذب اعتبارهای عمرانی در مهلت قانونی

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی اعتبارهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان را در مهلت قانونی یعنی ۳۱ شهریور امسال به صورت کامل جذب کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «جواد قناعت» روز سه‌شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: اعتبارهای استانی در نشست قبلی این شورا و پروژه‌های شهرستانی در موعد مقرر به تصویب رسید و به دستگاه‌های اجرایی هم ابلاغ شده‌ است.

وی با تاکید بر اینکه از تعریف پروژه جدید در استان خودداری شود و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار جدی قرار گیرد، عنوان کرد: البته در موارد خاص و استثنایی تعریف پروژه جدید اشکال ندارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفرهای شهرستانی و بخشی استاندار خراسان جنوبی در چند سال گذشته گفت: مصوبات این سفرها تا پایان آذر سال ۱۴۰۲ ضمن ابلاغ، تخصیص اعتبار هم گرفته است.

قناعت افزود: اعتبارهای مصوبات سفرهای استاندار خراسان جنوبی به شهرستان‌ها در فصل پایانی ۱۴۰۲ و سال جاری ابلاغ شده است و منتظر تخصیص آن هستیم.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی با استقرار و توجه دولت سیزدهم به کارگاه سازندگی و عمرانی تبدیل شد، افزود: پروژه‌های بزرگ و فراملی که آرزوی چندین ساله مردم استان بود در حال اجراست که در آینده نقش موثری در توسعه استان خواهد داشت.

قناعت اظهار کرد: دولت سیزدهم در حوزه‌های زیرساختی در خراسان جنوبی اقدامات بزرگی از جمله عملیات ابرپروژه ساخت راه آهن، عملیات اجرای انتقال آب از دریای عمان، انجام پروژه بزرگ اتصال استان به خط گازی دشتک زابل، احداث پست ۴۰۰ کیلوولت، باند دوم جاده، مسکن ملی و غیره را آغاز کرد و در حال اجراست.

وی افزود: موضوع پروژه ملی راه آهن را حتی رهبر معظم انقلاب هم در بیانات خود اشاره کردند، اما عده‌ای نمی‌خواهند ببیند و این موضوع را کمرنگ جلوه می‌دهند در صورتی هر کسی تمایل دارد می‌تواند از روند پروژه بازدید و درصد پیشرفت آن را ببیند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای پروژه فراملی راه آهن تحول اقتصادی بزرگی در شرق کشور به ویژه خراسان جنوبی ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: تمام ۱۵ قطعه این پروژه بزرگ زیرساختی در استان فعال است و چهار ایستگاه راه آهن در نهبندان، قاین، سربیشه و بیرجند دارد که سه ایستگاه آن تیپ ۲ و ایستگاه بیرجند هم تیپ یک است.

قناعت تاکید کرد: باید همه کمک کنند تا با استقرار دولت چهاردهم، سرعت و شتاب این پروژه‌های زیرساختی در سطح استان کُند نشود.

وی با اشاره به ورود جدی سرمایه‌گذاران خارجی به استان در دولت سیزدهم، گفت: پروژه‌های دارای مجوز سرمایه‌گذاری خارجی قبل از دولت سیزدهم ۱۳ مورد بوده که در دولت سیزدهم به ۳۱ پروژه رسیده‌ است، در دولت سیزدهم ۱۸ پروژه مجوز سرمایه گذاری خارجی گرفته‌اند که اکنون هشت پروژه فعال است.

قناعت گفت: در سال جاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی حائز رتبه برتر کشوری شده که از اقدامات این سازمان قدردانی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: نظارت کامل بر حُسن اجرای به موقع پروژه‌های عمرانی استان انجام شود تا شاهد اجرای پروژه‌های باکیفیت در استان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: کسری اعتبارات هزینه‌ای هم طبق روال گذشته تا پایان سال جبران خواهد شد و جای نگرانی نیست.

قناعت ضمن گرامیداشت روز خبرنگار از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا مطالبات معوقه چندین ساله خود به جراید و روزنامه‌ها را سریعتر و قبل از هفته دولت امسال پرداخت کنند چرا که این امر در ارزیابی جشنواره شهید رجایی به عنوان یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران لحاظ خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha