مؤسسات خیریه استان مرکزی به حضور در جشنواره ملی نشان نیکوکاری دعوت شدند

اراک - ایرنا - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از موسسات و تشکل‌های خیریه این استان برای حضور در نخستین جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری دعوت کرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، عصر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، گفت: توانمندسازی محرومین، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، توان‌یابان و بیماران در بخش خدماتی و حمایتی، ساخت مدرسه، مسکن، راه و جاده، مراکز درمانی و آبرسانی در محور عمران و آبادانی و آموزش، پژوهش و توانمندسازی تشکل‌های خیریه در بخش توسعه زیست بوم احسان و نیکوکاری در این جشنواره مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی درباره اهداف این جشنواره گفت: ترویج و گسترش کار تخصصی و حرفه‌ای در فعالیت‌های نیکوکارانه، معرفی الگوهای برتر حوزه نیکوکاری و تجلیل از تشکل‌های خیریه برتر از اهداف این جشنواره است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: عموم خیریه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های خیریه دارای مجوز استان که در سه عرصۀ ارائه خدمات حمایتی و معیشتی، عمران و آبادانی و توسعۀ زیست‌بوم احسان و نیکوکاری فعال هستند، تا ۲۵ شهریور ماه سال جاری فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه Neshanenikookari.ir ضمن کسب اطلاعات تکمیلی، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

حجت‌الاسلام واحدی خاطرنشان کرد: به برگزیدگان این جشنواره که پس از انجام فرایند داوری در پاییز سال جاری معرفی می‌شوند، نشان نیکوکاری و تسهیلات ویژه اعطا خواهد شد.

وی گفت: این جشنواره با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت کشور، سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت اجتماعی فراجا، بنیاد تعالی اجتماعی زندگی، مرکز خیر ماندگار، شبکه ملی خیریه‌های حامی ایتام و شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه برگزار می‌شود.

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ماه‌های محرم و صفر

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش در خصوص محرم و صفر در قالب طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم و صفر با عنوان "شمیم حسینی" اجرا شد.

حجت‌الاسلام واحدی بیان اینکه در راستای اجرای این طرح کمک به ۴۸هیات عزاداری، ۵۶ مسجد و ۳۷ امامزاده به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک شده است، ادامه داد: در مجموع به ۱۴۰ مسجد، حسینه و حرم امامزادگان از محل نیات واقفین کمک شده است.

وی اضافه کرد: در بخش اطعام عزاداران سیدالشهدا(ع)با محوریت بقاع متبرکه نیز ۱۶۴ هزار و ۵۰۰ غذا در این ایام به ارزش ۸ میلیاردو ۲۰۰ میلیون تومان از محل بقاع متبرکه، موقوفات، کمک خیرین توزیع شد.

اجرای طرح شمیم خدمت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح شمیم خدمت گفت: این طرح با هدف ایجاد اشتغال برای افراد بیکار با اولویت زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و جوانان جویای کار به همت اداره اوقاف اجرا شده است.

حجت‌الاسلام واحدی افزود: در طرح شمیم خدمت افراد آموزش می‌بینند و بعد از تسلط به هنر و حرفه مربوط، کارگاه مورد نیاز آنها تامین می‌شود و در گام آخر محصولات تولیدی آنها به بازارهای داخل و خارج استان عرضه می‌شود.

وی به بیان اینکه این طرح با مشارکت ادارات کل اوقاف و امور خیریه و فنی فنی حرفه‌ای استان برگزار نی‌شود، بیان کرد: شرکت کنندگان در این طرح ابتدا در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند و بعد از تسلط به هنر و حرفه مربوط در گام دوم کارگاه مورد نیاز آن‌ها تامین و تجهیز می‌شود و در گام سوم محصولات تولیدی آن‌ها به بازارهای داخل و خارج استان عرضه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به پرداخت وام قرض الحسنه با هدف جذب کمک خیرین اشاره کرد و گفت: استان مرکزی در این حوزه رتبه پنجم کشور را دارد و وام قرض الحسنه در قالب تسهیلات ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریالی با اولویت افراد آموزش دیده اعطا می‌شود.

حجت‌الاسلام واحدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح قرار دوازدهم که دوازدهم هر ماه به نیابت حضرت ولی عصر (عج) از محل موقوفات مرتبط و خیرین برگزار می شود، افزود: توزیع یک‌هزار و ۲۷۰ بسته معیشتی در فروردین ،توزیع ۱۵۰ بسته معیشتی، البسه و کفش در اردیبهشت ماه،۷۸۰ بسته فرهنگی شامل کتاب‌های مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان در خرداد ماه، ۱۵۰ بسته معیشتی و چادرویژه جشن تکلیف دانش آموزان در تیرماه و تهیه کمک هزینه برای اعزام ۲۰۰ زائر اربعین در مردادماه از اقدامات اوقاف استان مرکزی در قالب طرح قرار دوازدهم در سال‌جاری است‌.

وی همچنین با اشاره به اینکه در بحث نیات مذهبی و خیریه از ابتدای سال تا کنون ۹ میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال با موضوع ترویج قرآن، روضه خوانی، تعزیه داری، اعیاد، اطعام و فرائض دینی دیگر کمک شده است، ادامه داد: در بخش نیات خیریه از اول امسال تا کنون مبلغ ۱۴ میلیارد ریال در بخش‌های علمی و پژوهشی، دارو و درمان، ایتام، کمک ،اعانات ،مساجد و غیره هزینه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی همچنین به برپایی موکب سید الشهدا(ع) در مسجد جامع براثا در شهر کاظمین اشاره کرد و گفت: این موکب با محوریت امامزادگان برای دهمین سال برپا و به زائرین همایش بزرگ پیاده روی حسینی خدمت رسانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام واحدی افزود: این موکب در بخش‌های مختلف فرهنگی، خدماتی، درمانی، رفاهی و اسکان فعالیت می‌کند و روزانه سه هزار پرس غذای گرم در سه وعده در این موکب بین زائران حسینی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۲ مرداد ۴۰ نفر از خادم با اقلام تهیه شده به کاظمین اعزام می شوند، گفت: این موکب محل مناسبی برای خدمات‌رسانی به زائران و اسکان و استراحت آنها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha