وزیر کشور: ساماندهی سازمانهای مردم نهاد زمینه ارائه خدمات بهتری به جامعه را فراهم می‌کند

رشت - ایرنا - وزیر کشور: ساماندهی سازمانهای مردم نهاد بسیار مهم است زیرا با ساماندهی و یکپارچه کردن این سازمانها می توان خدمات بهتری را به جامعه ارایه کرد.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی شامگاه سه شنبه در آیین رونمایی از سامانه جامع مدیریت و عملکرد و اطلاع رسانی سازمانهای مردم نهاد گیلان در رشت اظهار کرد: کارگروه‌های مردمی امری مهم در جامعه هستند که این کارگروه ها یکی از حلقه های مفقودی برخی از حکمرانی ها محسوب می شوند.

وی افزود: البته چگونگی ساماندهی سازمانهای مردم نهاد نیز بسیار مهم است زیرا این نهادها در کشور ما متنوع هستند که با ساماندهی مناسب می توانند بهره و خدمات بیشتری را به مردم ارایه کنند.

وزیر کشور بیان کرد: ما باید سازمانهای مردم نهاد را به خوبی بشناسیم که این سامانه در این خصوص بسیار خوب و مناسب است زیرا می توان ظرفیت‌های موجود در سازمانهای مردم نهاد را به خوبی ارزیابی کرد.

وحیدی خاطرنشان کرد: البته نقش آفرینی سازمانهای مردم نهاد در توسعه اجتماعی کشور بسیار موثر است و باید تلاش کنیم که نقش این سازمانها در جامعه پررنگ تر شود تا شاهد توسعه در بخش‌های مختلف باشیم.

نظامند شدن فعالیت سمنها با سامانه جامع مدیریت

همچنین استاندار گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: سامانه جامع مدیریت یک سامانه تخصصی به عنوان یک ابر پروژه است که می تواند فعالیت سازمانهای مردم نهاد را هدفمند و نظاممند کند.

اسدالله عباسی با اشاره به فعالیت ۴۰۰ سازمان مردم نهاد در این استان گفت: یکی از ضعف‌های سمنها پراکندگی اطلاعات آنان است و از سوی دیگر در بخش نظارتی نیز با ضعف هایی روبه‌رو هستیم که این سامانه می تواند مشکلات موجود را برطرف کند.

وی ادامه داد: این پروژه به عنوان نخستین سامانه تخصصی و هوشمند تشکل های مردم نهاد در بستر اینترنت است که به عنوان یک دستاورد خلاقانه و با تاییدیه‌های لازم از سوی سازمان امور اجتماعی، به صورت آزمایشی در گیلان پیاده سازی شده است.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی وزیر کشور صبح روز سه شنبه در سفری یک روزه برای شرکت در هفتمین سالگرد شهادت مرتضی حسین پور وارد گیلان شد که در این سفر نیز چند طرح توسط وزیر کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

هفتمین سالگرد شهادت شهید مرتضی حسین پور عصر سه شنبه در زادگاهش در شلمان لنگرود با حضور وزیر کشور و مسئولان استان گیلان و همچین با شرکت اقشار مختلف مردم برگزار شد.

شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی معروف به حسین قمی ۳۰ شهریور ۱۳۶۴ در شلمان لنگرود چشم به جهان گشود، وی از فرماندهان نظامی ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون در سوریه بود که ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ در منطقه تدمر سوریه به شهادت رسید.

شهید حسین پور در سال ۱۳۸۳ وارد سپاه پاسداران شد و از سال ۱۳۹۲ در مناطق درگیری در عراق و سوریه حضور داشت. او از فرماندهان نابغه محورهای عملیاتی «غوطه شرقی» دمشق در سال ۱۳۹۲ بود. شهید حسین پور سال ۱۳۹۳ به عراق اعزام شد و جزو اولین افرادی بود که به همراه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در پدافند بغداد - سامرا شرکت داشت و در فرماندهی عملیات شکستن حلقه محاصره بلد - سامرا نقش داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha