۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۵:۰۰
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85560800
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین اینترنت رقیب استارلینک را در فضا مستقر کرد

۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۵:۰۰
کد خبر: 85560800
چین اینترنت رقیب استارلینک را در فضا مستقر کرد

تهران-ایرنا- رسانه های دولتی چین روز سه شنبه گزارش دادند که این کشور ۱۸ ماهواره کیانفان را "با موفقیت" با استفاده از موشک لانگ مارچ ۶ در مدار زمین مستقر کرد تا از آنها برای "نسخه اختصاصی اینترنت ماهواره ای" در استارلینک آمریکا استفاده شود.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، طبق گزارش روزنامه "گلوبال تایمز"، این ماهواره ها که اولین گروه از نوع خود هستند، از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در استان شانشی در شمال چین به فضا پرتاب شدند و یک "نقطه عطف" برای چین در صنعت جهانی اینترنت ماهواره ای به شمار می روند.

پروژه بزرگ صورت فلکی کیانفان یا G۶۰ در سال ۲۰۲۳ با هدف ارائه خدمات ارتباطی گسترده تر و باکیفیت تر برای کاربران داخلی چین راه اندازی شد.

انتظار می رود این پروژه در طولانی مدت شبکه ای متشکل از ۱۵ هزار ماهواره چندرسانه ای در مدار زمین (LEO) مستقر کند.

بر اساس این گزارش، تا سال ۲۰۲۷، این پروژه قصد دارد جهان را پوشش دهد و در نهایت تا سال ۲۰۳۰، ۱۵ هزار ماهواره خدمات یکپارچه مانند اتصال مستقیم تلفن همراه را به جهان ارائه خواهند داد.

به گزارش ایرنا، هدف پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک (Starlink) که زیر نظر شرکت اسپیس‌ایکس(SpaceX) متعلق به ایلان ماسک اداره می‌شود، رساندن اینترنت پرسرعت به بسیاری از نقاط جهان به خصوص مناطقی است که تا پیش از این دسترسی به شبکه اینترنت در آنها ممکن نبوده است.

شرکت فضایی خصوصی اسپیس‌ایکس با داشتن مجوز لازم قصد دارد یک صورت فلکی ۱۲ هزار ماهواره‌ای را در مدار قرار دهد و درخواست تاییدیه برای افزودن ۳۰ هزار ماهواره دیگر را نیز ارائه کرده است. این ماهواره‌ها اینترنت پرسرعت را با هزینه‌ای کم ارائه می دهند. این شرکت تاکنون چهار هزار و ۴۵۰ ماهواره عملیاتی استارلینک را در مدار لئو زمین قرار داده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha