ماهانه هزار نقطه در شبکه‌های توزیع آب آشامیدنی چهارمحال و بختیاری کلرسنجی می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرحهای آبرسانی در استان گفت: در یک‌سال اخیر ۳۶۰ هزار مورد آزمایش کلرسنجی انجام شده است و ماهانه به‌طور میانگین یک‌هزار نقطه در شبکه‌های توزیع آب آشامیدنی و همچنین مخزن‌های ذخیره، کلرسنجی می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد کریمی روز چهارشنبه تاکید کرد: از مجموع این تعداد کلرسنجی در ۲ بخش شهری و روستایی ۶۷ هزار و ۵۰۰ مورد مربوط به شهرها و ۲۹۵ هزار و ۵۰۰ مورد مرتبط با روستاها است.

وی افزود: این اقدام در راستای افزایش اطمینان از گندزدایی آبِ مورد استفاده مردم ۴۳ شهر و بیش از ۷۰۰ روستا در استان انجام شده است.

کریمی با اشاره به انجام این کلرسنجی‌ها در روستاها از سوی تمامی آب‌داران روستایی و نیروهای کنترل کیفی امور آب و فاضلاب شهرستان‌ها یادآور شد: در شهرها علاوه بر نیروها و مسئولان آب، گروه‌های مرکز پایش کیفیت آب نیز به‌صورت برنامه‌ریزی شده وظیفه سنجش و ثبت کلر باقی‌مانده آب آشامیدنی را بر عهده دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به‌طور میانگین در هر ماه افزون‌بر ۳۰ هزار آزمایش کلر از شبکه‌های توزیع آب از چاه‌ها، چشمه‌ها و منابع دیگر مانند قنات‌ها و تصفیه‌خانه‌های آب تامین و در مخزن‌ها ذخیره و برای اطمینان‌ بیشتر از گندزدایی به‌صورت استاندارد انجام می‌شود.

وی گفت: براساس دستورالعمل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور که برگرفته از آئین‌نامه‌های سازمان بهداشت جهانی است مقدار مجاز کلر باقی‌مانده در آب آشامیدنی پنج‌دهم تا هشت‌دهم پی. پی. ام. "PPM" (میلی‌گرم بر لیتر) است.

کریمی تاکید کرد: وجود کلر باقی‌مانده در آب آشامیدنی علاوه بر گندزدایی آن برای جلوگیری از به‌وجود آمدن آلودگی‌های احتمالی ثانویه نیز انجام می‌شود و با تحلیل داده‌های حاصل از کلرسنجی، سلامت آب توزیع شده پایش و سنجیده می‌شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۹۷۸ هزار و ۴۶۳ نفر از مردم ۴۳ شهر و ۴۹۶ روستا در چهارمحال و بختیاری زیرپوشش شبکه آب‌رسانی قرار دارند که از این تعداد ۶۷۲ هزار و ۸۸۸ نفر جمعیت شهری و ۳۰۵ هزار و ۵۷۵ نفر جمعیت روستایی هستند.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha