۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85560866
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف برق خراسان شمالی به ۳۱۷ مگاوات رسید

۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۵
کد خبر: 85560866
مصرف برق خراسان شمالی به ۳۱۷ مگاوات رسید

 بجنورد-ایرنا- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: مصرف برق استان به ۳۱۷ مگاوات رسیده است و مردم خواست تا در راستای پایداری برق صرفه جویی کنند.

حسن چاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از ۴۰ درصد از مصارف برق کشور مربوط به سیستم های سرمایشی است که نیازمند استفاده از راهکارهای مناسب برای مدیریت مصرف در این بخش هستیم.

وی با اشاره به افزایش مصرف برق افزود: از مردم تقاضا داریم در ساعات اوج مصرف از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ از وسایل پر مصرف برقی استفاده نکنند و کولوهای گازی را روی درجه ۲۴ قرار دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: دستگاه های اجرایی و اداره های این استان با راه اندازی مولدهای خود تامین برق سه مگاوات صرفه جویی کردند.

وی افزود: بخش اداری در استان بیش از ۹ مگاوات برق مصرف می کنند که با تدابیر انجام شده و همچنین عقد تفاهم نامه با اداره ها و سامان ها حدود سه مگاوات صرفه جویی شد.

چاهی با بیان این که افزایش دمای هوای کشور و به تبع آن افزایش مصرف، فشار زیادی به شبکه برق کشور و استان وارد کرده است، تصریح کرد: خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته در سال های گذشته، که شامل اقدامات بسیار مهم در تامین زیرساخت های مهم در صنعت برق استان بوده است.

وی ادامه داد: شبکه برق استان پایدار است و هیچ گونه خللی در خدمت رسانی به شهروندان به وجود نیامده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی افزود: در پی گزارش مربوط به افزایش دمای استان و ماندگاری گرما و به طبع آن افزایش مصرف، ضرورت مدیریت مصرف برق و حفظ و پایداری آن به ویژه در بخش‌های خانگی و تجاری را طلب می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اطلاع رسانی‌های گسترده در خصوص به کارگیری مولدهای خودتامین در ادارات استان و همچنین کاهش ۳۰ درصدی در ساعات پیک، ضروری است همه ادارات استان اقدامات موثر خود را برای مدیریت مصرف به کار گیرند.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۹۹.۹ درصد از جمعیت مناطق شهری و روستایی خراسان شمالی از برق برخوردار شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha