ائمه جمعه محور و فرمانده فرهنگی جامعه هستند

ایلام-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر تلاش همه مسئولان و مردم در راستای رونق مساجد، گفت: ائمه جمعه محور و فرمانده فرهنگی جامعه هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام« اله‌نور کریمی‌تبار» روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ایلام، اظهار کرد: امام جمعه در هر شهر و شهرستان به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی و دینی، سخنگو و زبان رسمی مردم برای ارتباط با مسئولان است.

وی با بیان اینکه امام جمعه هم سخن مردم را بیان می‌کند و هم عموم مردم را به شعائر دینی دعوت می‌کند، ابراز کرد: نقش امام جمعه یک نقش بی‌بدیل در جامعه اسلامی است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه شورای سیاستگذاری نقش پیش‌برنده در برنامه‌ها و فعالیت‌های ائمه جمعه دارد، ابراز کرد: مسجد کانون اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و دینی در سطح جامعه است و امام جمعه و جماعت، جایگاه ویژه ای در تقویت و ارتقای سطح این برنامه ها در مسجد دارد.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با اشاره به اینکه مسجد متولیان زیادی دارد اما هر متولی نسبت به کار خودش تلاش می‌کند، ابراز کرد: ائمه جمعه برای انسجام بخشی فعالیت‌ها و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و نهادهای فعال در مساجد، محور هستند.

ائمه جمعه محور و فرمانده فرهنگی جامعه هستند

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود که کارکردهای مساجد در جایگاه اصلی خود در حوزه‌های مختلف قرار گیرد، گفت: با تلاش همه مجموعه و محوریت ائمه جمعه، باید حرکت جهشی در سطح مساجد انجام شود که ضعف‌های گذشته رفع و شاهد پر شور و نشاط جوانان و نوجوانان در مساجد باشیم.

امام جمعه ایلام در ادامه با تاکید بر ضرورت اختصاص اعتبار برای توسعه و ساخت مساجد و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و دینی، گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای رونق بخشیدن به فعالیت های فرهنگی و دینی در راستای اختصاص اعتبار به مساجد تلاش کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه وحدت و انسجام خوبی در استان بین مسئولان وجود دارد، خاطرنشان کرد: همه اقشار مردم و مسئولان تلاش کنند که کنگره بزرگ اربعین حسینی بهتر از سالهای گذشته در این استان برگزار شود.

ائمه جمعه محور و فرمانده فرهنگی جامعه هستند

استاندار ایلام نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و به ویژه سه هزار شهید این استان، اظهار کرد: نهضت امام حسین(ع) ادامه دارد و ثمره استمرار نهضت حسینی، محور همه انسان‌های آزادی‌بخش در سطح جهان است.

درخت تناور انقلاب اسلامی ثمره مجاهدت و خون شهدای عزیز و صبر و مقاومت ملت ایران اسلامی ایران است که امروز در اوج اقتدار قرار دارد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه محفل و قرارگاهی برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و مصلی‌ها و نماز جمعه است، یادآور شد: نماز جمعه، قرارگاه معنوی، سیاسی و عبادی است و نقش مهمی در توسعه و گسترش فرهنگ دینی و اسلامی برعهده دارند.

بهرام‌نیا با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام محور وحدت جامعه، مردم و مسئولان است، ابراز کرد: ائمه جمعه استان همواره همراهی و همکاری بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف با مسئولان استان داشته‌اند و برگزاری باشکوه اربعین در استان نماد این همدلی و وحدت در استان است.

استاندار ایلام با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبارات فرهنگی در حوزه اربعین حسینی هزینه شده است، گفت: برگزاری همایش استانی مداحان، خرید تجهیزات صوتی و تصویری اربعین، برگزاری نمایش خیابانی اربعین، ایجاد المان و نصب بنر اربعین، فضاسازی اربعین، اعزام مبلغان مذهبی، فعالیت ائمه‌جمعه در امور دینی، خرید اقلام مورد نیاز مواکب از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در حوزه اربعین بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال در حوزه اربعین حسینی نیز اعتبارات لازم برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی در سطح استان در نظر گرفته شده چرا که اعتقاد داریم اربعین یک حرکت عظیم فرهنگی و مردمی است.

مراسم با حضور حجت الاسلام نوری معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزار شد.

در این آیین از تلاشهای «محمدصادق پیمایی» با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام قدردانی و حجت الاسلام «مهدی تقوایی» به عنوان مدیر جدید نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ایلام معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha