۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۲
کد خبر: 85560898
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هفت میلیون و ۱۸۹ هزار اصله نهال در استان مرکزی تولید شد

اراک - ایرنا - معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: هفت میلیون و ۱۸۹ هزار اصله نهال طی ۲ سال گذشته در این استان تولید و توزیع شد.

رضا عظیمی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسبت روز خبرنگار، افزود: تعهد استان مرکزی در تولید یک میلیارد اصله نهال کشور در مدت چهار سال، ۱۶ میلیون اصله است که در ۲ سال گذشته حدود ۴۸ درصد آن محقق شده است.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار کرد: این تعداد نهال در نهالستان‌های اصلی و شهرستان‌های استان تولید شده و هم‌اکنون بحث مراقبت و نگهداری از آنها تا آماده شدن زمینه برای بستر کاشت، اهمیت ویژه دارد.

عظیمی بیان کرد: محدودیت‌های اعتباری نیز در این مسیر وجود دارد و مقرر شده شرکت‌ها و کارخانه‌جات در راستای مسئولیت‌های اجتماعی به اجرای این طرح کمکدهند و سیاست‌های تشویقی برای معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ادامه داد: تعهد سالانه اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور چهار میلیون اصله و در چهار سال ۱۶ میلیون اصله است.

عظیمی عنوان کرد: مردم می‌توانند درخواست‌های خود را از ابتدای مهرماه تا ۱۵ بهمن‌ماه ارایه دهند و توزیع نهال‌ها از اسفندماه انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به وضعیت بحرانی سطح آب‌ها و منابع پشت سدها، نیاز است به بحث صرفه‌جویی در مصرف در بخش‌های کشاورزی و شرب توجه جدی شود.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: اعتبارات استاتی امسال نسبت به سال قبل حدود ۲ برابر افزایش داشته و از ۲۴۰ میلیارد ریال در سال گذشته به ۴۶۰ میلیارد ریال رسیده است.

عظیمی عنوان کرد: اعتبارات ملی هم در سال جاری با افزایش ۱۰۰ میلیارد ریالی همراه بوده و از ۲۸۰ میلیارد ریال در سال گذشته به ۳۸۰ میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.

وی تاکید کرد: انجام فعالیت‌های آبخیزدازی و بهبود منابع آب زیرزمینی با جدیت دنبال می‌شود و بیشتر پروژه‌ها به سمت تغذیه منابع آب زیرزمینی است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha