۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۱
کد خبر: 85560917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دوراهی فروپاشی یا آغاز/ ادامه بلاتکلیفی تیم فوتبال شمس آذر

قزوین - ایرنا - اخباری مبنی بر احتمال انحلال تیم فوتبال شمس آذر قزوین و عدم حضور در فصل جدید رقابت های لیگ برتر این روزها فضای مجازی را به خود اختصاص داده که همین مساله بیانگر بلاتکلیفی این تیم در دوراهی فروپاشی یا آغاز دوباره آن قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم فوتبال شمس آذر قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون با حواشی و اتفاقات زیادی روبرو شده، از استعفای سعید دقیقی سرمربی پیشین این تیم (که البته پیش از این نیز ۲ مرتبه این اتفاق در سال گذشته صورت گرفت) تا استعفای مازیار زارع که فقط در فاصله کمتر از ۱۰ روز به شروع فصل، ترجیح داد که از این تیم کناره گیری کند.

در حالی که بسیاری از بازیکنان شاخص و اصلی این تیم از جمله علیرضا جعفرپور، حسین گودرزی، محمد پاپی که بسیار نیز در کسب نتایج این تیم در فصل گذشته تاثیرگذار بودند عطای رفتن خود را به لقای ماندن در این تیم ترجیح داده و به سایر تیم های لیگ برتر پیوسته اند، میثم شاهین، مدیر رسانه ای این تیم نیز یک هفته ای است از ادامه کار با تیم شمس آذر انصراف داده است.

تیمی که با تشکیل شدن آن و گام به گام به سوی موفقیت حرکت کردنش نشاط اجتماعی عمیقی را در استان قزوین و برای نخستین مرتبه در تاریخ ورزشی فوتبال خود به وجود آورده بود این روزها به طور جدی و با نگرانی پیگیر مسایل مربوط به تیم شهر خود هستند و حتی گاهی با خبرهایی که از سعید دقیقی در طول فصل گذشته از مشکلات مالی این تیم می شنیدند، دلهره فروپاشی تیم شمس آذر را همیشه در ذهن خود داشتند.

هر چند آن طور که شواهد نشان می دهد، مدیران استانی نیز آن چنان که باید برای این تیم فکر و برنامه ریزی جدی نکرده اند چرا که به گفته سعید دقیقی، جایگاه فعلی شمس آذر نقطه عطف این تیم بوده و با این شرایط بیشتر از این نمی‌توانست ادامه دهد و حالا در شرایطی که تکلیف هیچ کدام از مدیران این تیم مشخص نیست و کادر فنی آن نیز تا به امروز بسته نشده است گمانه زنی ها از سقوط این تیم به دست پایین تر خبر می دهد.

در همین خصوص خبرنگار ایرنا به سراغ برخی از مسوولان استانی رفته تا از آخرین وضعیت تیم و همچنین تصمیم مالکان این باشگاه برای ادامه حضور در رقابت های لیگ برتر جویا شود.

دوراهی فروپاشی یا آغاز/ ادامه بلاتکلیفی تیم فوتبال شمس آذر

رییس هیات مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی شمس آذر قزوین در رابطه با آخرین وضعیت این تیم اظهار کرد: بازیکنان و کادرفنی تیم شمس آذر خود را برای حضور قوی در رقابت های فصل جدید لیگ برتر فوتبال آماده می کنند و هرگونه صحبت از انحلال این تیم مسخره آور و خنده دار است.

مهرزاد نجفیان ادامه داد: مازیار زارع انسان بسیار شریف و صادقی بود و تمرینات تیم را نیز چندروز برعهده داشت اما با سیاست های باشگاه شمس آذر در خصوص مسایل مالی نتوانست کنار بیاید و از ادامه همکاری با ما انصراف داد و امروز هم دستیاران او بازیکنان را تمرین می‌دهند تا تکلیف نهایی سرمربی تیم مشخص شود.

وی ادامه داد: تیم شمس آذر گرایش به جذب نیروهای جوان و با استعداد دارد و همین الان اراده بسیار قوی داریم تا باشگاه بسیار حرفه ای را با زیرساخت های اساسی در این رابطه فراهم آوریم.

به گفته این مسوول، ساختار کادر فنی تیم همچنان به قوت خود باقی مانده و حتی با وجود جا به جایی سرمربی اما تیم، مشغول تمرین بازیکنان برای فصل جدید رقابت ها هستیم، این در حالی است که این باشگاه مشهور به پرداخت به موقع دستمزد بازیکنان خود بوده و حق و حقوق تمامی نفرات فصل گذشته را نیز پرداخت کرده اما با شرایط موجود مجبور هستیم تا خارج از بودجه، هزینه کنیم.

رییس هیات مدیره باشگاه شمس آذر قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶ بازیکن در تیم مشغول به تمرین هستند و چهار بازیکن دیگر نیز به جمع نفرات حاضر اضافه شده اند و تا ۴۸ ساعت آینده تصمیمات مهمی برای این تیم گرفته خواهد شد و به همه کسانی که از انحلال این تیم صحبت کردند، می گوییم این موضوع برای ما یک شوخی بیش نیست.

دوراهی فروپاشی یا آغاز/ ادامه بلاتکلیفی تیم فوتبال شمس آذر


رییس هیات فوتبال استان قزوین نیز خاطرنشان کرد: مالکان تیم فوتبال شمس آذر قزوین به دنبال این هستند که تصمیمات منطقی و مهمی را برای ادامه کار خود بگیرند و آن را عملیاتی کنند و به هیچ عنوان نیز به منحل شدن این تیم حتی فکر هم نمی کنند.

حسین باجیوند ادامه داد: انتخاب یک جایگزین برای سرمربی گری این تیم نیز به زودی انجام می شود هرچند قبول داریم که تعیین تکلیف سرمربی برای این تیم دیر شده اما عزم و اراده بازیکنان شمس آذر تغییری نکرده و آنها با تمام وجود می خواهند کار ماندگاری در استان انجام دهند.

این مسوول تاکید کرد: در عین حال وجود چنین بحران هایی در فوتبال امروز کشورمان تنها منحصر به تیم هایی مثل شمس آذر نبوده و اکثر باشگاه ها درگیر چنین حواشی و اتفاقات مختلفی هستند.

رییس هیات فوتبال استان قزوین از پاسخ دادن به عدم رسیدگی به وضعیت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سردار آزادگان مبنی بر نداشتن پارکینگ، مشکلات ورود و خروج تماشاگران، گیت های ورود و برخی دیگر از سوالات امتناع و به زمان دیگر موکول کرد.

رهاورد:

با وجود صحبت های این مسوولان استانی اما حالا که کم کاری مسوولان و عدم برنامه ریزی های درست و مشکلات مالی باعث شده تا این تیم امروز در فاصله ۱۰روز مانده به لیگ، وضعیت مدیرعامل و سرمربی آن مشخص نشده و تمریناتی هم در روزهای جاری نداشته و تا این حد نیز درگیر حواشی های مختلف ماندن یا رفتن شده، فروپاشی این تیم خیلی دور از ذهن نیست و آدم را یاد این ضرب المثل می اندازد که غوره نشده مویز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha