۸۰ واحد تولید مصالح ساختمانی خراسان‌شمالی نشان استاندارد دارند 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: ۸۰ واحد تولید مصالح ساختمان معادل ۷۰ درصد این واحدها در استان دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد است.

به گزارش ایرنا، محمد خوران روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا خراسان شمالی به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: ۱۶ واحد تولید مصالح ساختمانی در استان مشمول استاندارد اجباری است که تلاش داریم همه واحدهای تولیدی نسبت به دریافت پروانه کاربرد نشان استاندارد اقدام کنند.

وی افزود: استفاده از مصالح استاندارد تکلیف قانونی است و مهندسان ناظر، مالکان و مجریان ساخت و ساز مکلف به استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد در طرح ها هستند.

خوران ادامه داد: هزینه های صرف شده در ساخت و سازها، منابع و سرمایه های ملی است که باید از آن صیانت شود در این باره استفاده از مصالح مرغوب، استاندارد و باکفیت بسیار دارای اهمیت است زیرا سبب افزایش طول عمر مفید ساختمان می شود.

۸۰ واحد تولید مصالح ساختمانی خراسان‌شمالی علامت استاندارد دارند 

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نظارت های لازم بر بازار انجام می شود تا از ورود مصالح با کیفیت پایین به استان جلوگیری کنیم و در این زمینه کیفیت مصالح ساختمانی رصد و پایش می شود تا ورود مصالح غیراستاندارد به پای ساختمان از هدر رفتن سرمایه ها پیشگیری شود.

وی با اشاره به رسالت خبرنگاران در فرهنگ سازی برای استفاده از کالای استاندارد، گفت: استفاده از کالا و اجناس استاندارد باید در جامعه فرهنگ سازی شود و در این باره رسانه نقش کلیدی و تاثیرگذار دارند.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی تصریح کرد: در صورتی که تقاضا برای اجناس با کیفیت پایین باشد، واحدهای تولیدی نیز خودبه خود به تولید کالا و محصول استاندارد و با کیفیت قابل قبول سوق پیدا می یابند تا بتوانند جایگاه خود را در بازار حفظ کنند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha