شهردار: زمین فوتبال خاکی در تبریز وجود ندارد

تبریز - ایرنا - شهردار تبریز با بیان اینکه در هیچ یک از مناطق این شهر زمین فوتبال خاکی وجود ندارد گفت: تمامی میدان های ورزشی خاکی با زمین چمن مصنوعی تجهیز و در اختیار شهروندان و ورزشکاران قرار گرفته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، «یعقوب هوشیار» در مراسم بهره برداری از زمین مصنوعی ورزشگاه «تلاش» اظهار کرد: این زمین چمن مصنوعی جزو مطالبات اصلی ساکنان منطقه ۱۰ تبریز بود که به بهره‌برداری رسید.

شهردار تبریز با بیان اینکه منطقه ۱۰ شهرداری جزو مناطق مستعد ورزش تبریز است، گفت: با توجه به بروز استعدادهای ورزشی مختلف در این منطقه، علاوه بر زمین چمن مصنوعی ورزشگاه تلاش، چهار پروژه ورزشی دیگر نیز در این منطقه در دست احداث است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

هوشیار، با اشاره به افزایش سرانه ورزشی شهر به عنوان یکی از اهداف دوره فعلی مدیریت شهری، ادامه داد: افزایش سرانه‌های شهری به خصوص سرانه ورزشی در نقاط کم‌برخوردار شهر از اهداف سال دوم مدیریت شهری تبریز است.

وی یادآور شد: با بهره برداری از پروژه‌های ورزشی در این شهر شاهد ظهور استعدادهای بی‌نظیر کودکان و نوجوانان و همچنین ایجاد زیرساخت های لازم برای پرکردن اوقات فراغت شهروندان خواهیم شد.

هوشیار اعلام کرد: در زمان کنونی ۷۰ طرح ورزشی در این شهر در دست اجراست که به بهره برداری از آن‌ها سرانه ورزشی تبریز ۲ برابر افزایش می‌یابد.

شهردار: زمین فوتبال خاکی در تبریز وجود ندارد

توسعه زیرساخت های ورزشی در تبریز ضروری است

عضو شورای اسلامی تبریز نیز در این آیین گفت: دغدغه اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر از ابتدای کار، تامین سلامت و نشاط جامعه و احیای ورزش در رشته‌های مختلف است.

«یاسین بجانی» افزود: اولین اقدام اعضای این شورا در راستای احیای ورزش تبریز، تشکیل کمیسیون ورزش و جوانان و شرکت باشگاه ورزشی شهرداری تبریز است.

وی با اشاره به ضرورت ورود شهرداری تبریز در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزشی شهر، اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان با وجود زحمات زیادی که در توسعه زیرساخت‌های ورزشی متحمل می‌شود، محدودیت منابع دارد و ورود شهرداری در این حوزه ضروری بود.

عضو شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه شهرداری تبریز اقدامات شاخصی در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدماتی و رفاهی انجام داده است، گفت: شهردار تبریز در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزشی برنامه‌ریزی جامعی دارد و همراستا با اداره کل ورزش و جوانان اقدام به توسعه زیرساخت‌های ورزشی شهر کرده است.

بجانی، ادامه داد: تحقق شور و نشاط اجتماعی در سطح شهر با توسعه زیرساخت‌های ورزشی محقق می شود که این مهم در دوره ششم شورای اسلامی شهر انجام شده است.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشی در نقاط مختلف شهر، شاهد برچیده شدن مراکز ترک اعتیاد و کاهش بزه‌های اجتماعی در تبریز خواهیم شد.

۵۵ پروژه ورزشی در منطقه ۱۰ شهرداری تبریز در دست اجراست

مدیرعامل باشگاه ورزشی شهرداری تبریز نیز در این مراسم گفت: زمین چمن مصنوعی ورزشگاه تلاش جزو پروژه‌های مصوب سال ۱۴۰۲ و از ۵۵ پروژه ورزشی شهرداری تبریز در سال گذشته است که مطابق با سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر در این حوزه اجرا و به بهره‌برداری رسید.

«میرمعصوم سهرابی»، با اشاره به گام‌های اساسی شهرداری تبریز در توسعه زیرساخت‌های ورزشی افزود: پروژه‌های ورزشی شهر در راستای سلامت‌ عمومی جامعه، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی احداث می‌شوند.

وی اظهار کرد: با توجه به سرانه ورزشی پایین کلانشهر تبریز به نسبت سایر شهرها، توسعه زیرساخت‌های ورزشی در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز پیش‌بینی و به مناطق دهگانه ابلاغ شد.

مدیرعامل باشگاه ورزشی شهرداری تبریز گفت: چهار استخر، ۲۵ سالن ورزشی، زمین های چمن مصنوعی، زمین های روباز والیبال، اسکیت و سایر سالن ها در قالب ۵۵ پروژه ورزشی از سال گذشته آغاز شده است که هر هفته یکی از آن ها به بهره‌برداری می‌رسد.

سهرابی با اشاره به استقبال شهروندان این منطقه از طرح‌ها و برنامه‌های ورزشی شهرداری تبریز ادامه داد: ۱۵ هزار نفر از کودکان و نوجوانان این منطقه در طرح‌ها و برنامه های آموزشی باشگاه شهرداری تبریز شرکت داشتند که آموزش ۱۰ هزار نفر از آنان بر عهده شرکت باشگاه شهرداری تبریز بود.

ورزشگاه تلاش واقع در حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۱۰ شهرداری با مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع و هزینه ۵۰ میلیارد ریالی با اقداماتی نظیر عملیات تعویض چمن مصنوعی، بازسازی دیوار های پیرامونی ورزشگاه و اجرای آجرپلاک، احداث سرویس بهداشتی چهار چشمه، یک حمام دوش و یک باب انباری و همچنین بازسازی رختکن و آبدارخانه به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha