انتظار فرج را در آیین اربعین می‌توان دید/ جلوه‌گری یاری یاران امام زمان (عج)

تهران- ایرنا- پژوهشگر حوزه مهدویت گفت: انتظار فرج را که متشکل از سه عنصر قانع نبودن به وضع موجود، امید دستیابی به وضع مطلوب و تلاش برای رسیدن به ظهور است در اجتماع عظیم اربعین حسینی با آن همدلی و اجتماع قلوب که رمز ظهور آن حضرت است، می‌توان به زیبایی دید.

حجت الاسلام ناصر شهیدی در گفت‌وگو با خبرنگار معارف ایرنا گفت: در اربعین حسینی یاری یاران امام زمان (عج) که زمینه ساز ظهور حضرت هستند، به شکلی بسیار زیبا جلوه‌گری می‌کند و در اربعین حسینی منتظران ظهور حضرت مهدی که چشم به راه ظهور حضرت هستند، با حضور خود و اجتماع قلوبشان زمینه ساز ظهور می شوند.

وی افزود: ظهور حضرت مهدی (عج) موجب گشایش و برپایی عدالت در همه جهان است و در روایات آمده است که انتظار فرج محبوب ترین عمل و شرط پذیرش سایر اعمال است. انتظار فرج را که متشکل از سه عنصر قانع نبودن به وضع موجود، امید دستیابی به وضع مطلوب و تلاش برای رسیدن به ظهور است در اجتماع عظیم اربعین حسینی با آن همدلی و اجتماع قلوب که رمز ظهور آن حضرت است، می توان به زیبایی دید.

انتظار فرج را در آیین اربعین می‌توان دید/ جلوه‌گری یاری یاران امام زمان (عج)

عشق‌ورزی به امام حسین (ع) در مسیر ظهور حضرت حجت

شهیدی ادامه داد: در اربعین حسینی جلوه‌های بسیار دیدنی و زیبا از یاران و دوستداران حضرت ولی عصر (عج) دیده می شود. واژه یاران را به این دلیل به کار می‌برم که هدف در اربعین حسینی، عشق ورزی به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) در مسیر ظهور امام زمان(عج) است.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) قم افزود: اصل بر این است که از وجود امام حسین(ع) به امام زمان (عج) برسیم. در دنیای امروز که دشمن با همه توان برای ظلم بیشتر در حق مسلمانان به صحنه آمده، باید به فرمایش های ولی عصر (عج) توجه کنیم که رمز ظهور خود را اجتماع قلوب مسلمانان به ویژه شیعیان می دانند. این اجتماع قلوب به معنای نزدیک شدن دل هاست.

انتظار فرج را در آیین اربعین می‌توان دید/ جلوه‌گری یاری یاران امام زمان (عج)
حجت الاسلام ناصر شهیدی، پژوهشگر مذهبی

این استاد حوزه اضافه کرد: حضرت ولی عصر (عج) در نامه ای که به شیخ مفید مرقوم فرمود، نبودن صفا و یکدلی در میان شیعیان را سبب غیبت خود دانستند و می توان دلیل عدم صفا و یکدلی حول محور وجود امام زمان (عج) در زمان غیبت و حول محور نایب آن حضرت را عدم شناخت امام زمان (عج) دانست. بنابر این اگر در ایام اربعین حسینی بتوانیم به نیت حضرت ولی عصر(عج) به دیگران خدمت کنیم، سهمی در اجتماع قلوب و همدلی بیشتر میان شیعیان و مسلمانان خواهیم داشت.

پیاده روی اربعین نمادی برای معرفی تفکر اسلام ناب است

شهیدی اظهار داشت: اربعین سیدالشهدا اهمیت بسیار موثری در روند حرکت و پویایی جهان تشیع دارد. چون شاهد گردهمایی عظیم یاران امام زمان (عج) به این لحاظ هستیم که عزاداران سیدالشهدا (ع) در مسیر اربعین حسینی زیباترین جلوه های مهر و محبت و خادمی را برای خودشان به یادگار می گذارند و به دنیا نشان می دهند.

وی اضافه کرد: اربعین حسینی به لحاظ ایجاد وحدت و انسجام بین ملت های اسلامی نمادی برای معرفی و انتقال تفکر اسلام ناب و حقیقی که تفکر شیعی است به دنیا محسوب می شود و هر کسی در این اربعین حسینی بتواند نقش بسزایی داشته باشد، برای نشان دادن این تفکر سهیم است. لذا هر سال میلیون ها زائر از ایران و سایر کشورها در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می کنند و عظیم ترین گردهمایی جهانی را رقم می زنند و این موضوع مهم آن آگاهی، وحدت، پویایی و در صحنه بودن همیشگی مسلمانان و شیعیان جهان را به رخ جهانیان می کشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha