۱۸هزار تن گندم تضمینی در شهرستان رستم فارس خریداری شد

شیراز-ایرنا-مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی شهرستان رستم استان فارس گفت: ۱۸هزار تن گندم در این شهرستان خریداری شد.

به گزارش ایرنا، وحید رضایی چهارشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: شبکه تعاون روستایی رستم در چهارمرکز بابا میدان ،مصیری، دهنو و حسین آباد گندم تولیدی کشاورزان را تحویل گرفت.

وی با بیان اینکه هشت شرکت تعاونی در رستم در حال فعالیت هستند، گفت: ۱۸ هزار تن گندم تضمینی خریداری شده در شهرستان رستم با همت شبکه تعاون روستایی انجام شده و معادل ۷۰درصد از کل خرید تضمینی گندم شهرستان است.

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی رستم اضافه کرد: ظرفیت انباری شبکه شبکه تعاون روستایی رستم بالغ بر ۳۵ هزار تن است.

وی با بیان اینکه قیمت مصوب خرید تضمینی گندم در کشور ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است، اعلام کرد: سال گذشته نرخ خرید تضمینی ۱۵ هزار تومان بود.

کار برداشت گندم در استان فارس هر سال از نیمه فروردین ماه در شهرستان‌های جنوبی آغاز می‌شود و در مردادماه یا شهریورماه در شهرستان‌های شمالی فارس به پایان می‌رسد.

طبق گفته متولیان کشاورزی فارس سال زراعی جاری ۴۳۴ هزار هکتار از مزارع استان فارس به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته و تعداد هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین در سراسر استان کار برداشت گندم را بر عهده دارند.

فارس در سال گذشته نیز با تولید یک میلیون و ۴۰۰هزار تن گندم از ۴۲۷ هزار هکتار کشت آبی و دیمی، با افزایش پنج برابری تولید در دیم‌زارها روبرو شد؛ این در حالی بود که شهرستان مرودشت واقع در فاصله ۴۵کیلومتری شمال شیراز، با ۲۰درصد تولید گندم، مقام نخست را در بین ۳۷شهرستان استان به خود اختصاص داد.

در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱(آغاز مهرماه هرسال تا پایان شهریور سال بعد) بیش‌از ۲۴۸ هزار هکتار گندم آبی و ۱۴۴ هزار هکتار گندم دیم در فارس کشت شد و به گفته متولیان کشاورزی استان، یک میلیون و ۲هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد و پس از ۱۳ سال میزان خرید گندم استان از یک میلیون تن فراتر رفت.

رستم در ۱۶۴کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha